Ulvemotstandere truer med å brenne Stormberg-klær

At turtøyprodusenten Stormberg har inngått et samarbeid med WWF Norge faller flere ulvemotstandere tungt for brystet. Nå oppfordrer flere til boikott og sier de vil brenne klærne. 

Turklærprodusenten Stormberg og eier Steinar Olsen får kritikk fra ulvemotstandere, etter at selskapet inngikk et samarbeid med WWF Norge.

Foto: Stormberg
  • NTB
Publisert:

Samarbeidet mellom Stormberg og WWF Norge – som er imot ulvejakt – har provosert både sauebønder og jegere.

WWF Norge gikk i fjor høst til søksmål mot staten for å få stanset den pågående ulvejakten, noe som tydeligvis provoserer flere av Stormbergs kunder.

Mange av dem oppfordrer til boikott og sier de vil brenne og kaste alle klær fra Stormberg, skriver Dagens Næringsliv.

Ifølge Stormberg dreier samarbeidet med WWF seg i hovedsak om å redde den utrydningstruede hubroen, men det har ikke fått ulvemotstanderne til å roe seg ned.

Stormberg, som eies av Steinar J. Olsen (47), er Norges største turtøyprodusent målt i antall solgte plagg årlig; rundt tre millioner. Olsen reagerer på den kraftige kritikken og boikottvarslene med å øke støtten til WWF.

Den årlige støtten på 400.000 kroner vil dermed øke til 800.000 fra neste år. For øvrig tar Olsen boikottvarslene med knusende ro.

«Jeg er overrasket over hvor sterkt enkelte reagerer når det gjelder samarbeid med en miljøorganisasjon som WWF, men jeg tror de aller fleste er enige i at vi har et ansvar for å ta vare på naturen vi alle setter pris på», skriver han i en epost til avisen.

Samtidig oppfordrer han de som vil boikotte Stormberg om å heller gi klærne til gjenbruk enn å kaste eller brenne dem.

Her kan du lese mer om

  1. Ulv
  2. Stormberg
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Fagforeningsledere hyller Ernas Wizz Air-kritikk

  2. Stormberg-eier varsler søksmål mot Tommy Sharif for ærekrenkelser

  3. Stormberg-tilbud var 600 kroner billigere halvannen uke før Black Week

  4. Annonsørinnhold

  5. Verdiløse verdier

  6. Wizz Air svarer etter Erna-kritikk: – Uriktige påstander