Fiskeoppdretterne

Sjømatrådet skal bruke influensere for å selge norsk fisk

Printkampanjer og reklamer i magasiner er ikke lenger prioritert hos Sjømatrådet. I stedet bruker de influensere i flere land for å selge norsk fisk.

Influensere skal brukes til å selge norsk fisk i utlandet neste år.
  • NTB
Publisert: Publisert:

– For oss er blant annet influensere veien inn i sosiale medier. De har allerede en stemme eller betydning i det de jobber med og kan formidle fakta for oss, sier Børge Grønbech, direktør for globale operasjoner i Norges sjømatråd, til IntraFish.

Totalt skal Sjømatrådet neste år bruke rett over 300 millioner kroner på å markedsføre norsk fisk og skalldyr i 30 land rundt om i verden. Det er omtrent det samme som i år.

Det er blant annet øremerket 15 millioner kroner for å løfte fram skrei og torsk i Spania.

Printkampanjer og reklamer i magasiner er ikke lenger prioritert av Sjømatrådet. Noe av pengene brukes i stedet på å leie inn influensere i flere land.

– Vi vil at de skal gjøre en troverdig jobb og formidle fakta. Vi gir et grunnlag for jobben de skal gjøre og hva som skal kommunisere. For eksempel å vise bærekraften i norsk sjømat. Vi er opptatt av at de formidler fakta, og influenserne selv er opptatt av sin egen integritet, sier Grønbech.

Les også

Sjømateksporten økte videre: – Mot ny rekord

Les også

Ny rapport: Oslo større på sjømat enn Lofoten og Vesterålen

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Fiskeoppdretterne
  2. Norges sjømatråd
  3. Oppdrettsnæring

Flere artikler

  1. Sjømateksporten økte videre: – Mot ny rekord

  2. Hundremillionerssmell for utfasing i Canada

  3. Norge tjener lassevis med ekstra penger uten å løfte en finger

  4. Verisure tapte klagesak: Gebyr på 766 millioner kroner opprettholdes

  5. Betalt innhold

    Gunhild Stordalen vil at vi skal spise mer mat fra havet