Flytoget har de mest tilfredse kundene

Nok en gang stikker selskapet av med kundebarometerprisen.

PÅ TOPP: Flytogets kunder er ifølge Norsk kundebarometers undersøkelse også i år svært tilfredse med tjenesten selskapet leverer.

PÅ TOPP: Flytogets kunder er ifølge Norsk kundebarometers undersøkelse også i år svært tilfredse med tjenesten selskapet leverer.

Flytoget
Publisert:

I over 15 år har Norsk kundebarometer ved Handelshøyskolen BI målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. over 5.500 personer har stemt på til sammen 186 bedrifter fra 40 ulike bransjer.

For fjerde år på rad, er det Flytoget som stikker av med Kundetilfredshetsprisen. Selskapet oppnår 84,2 av maksimalt 100 poeng.

LES OGSÅ: Flytoget til topps på kundebarometeret 2012

- Vi har ligget på topp i flere år nå, men dette var likevel på ingen måte forventet, sier kommersiell direktør Sverre Høven til E24.

- Det er veldig hyggelig å få en bekreftelse på at kundene fortsatt er fornøyde med tjenesten vi leverer, legger han til.

- God reiseopplevelse

Sverre Høven

Høven mener et basisvaren, som han omtaler som et punktlig togprodukt, er hovedårsaken til at de igjen står øverst på pallen.

Annonsørinnhold

- Vi kommer frem når vi lover, og det er frekvente avganger, slik at man ikke trenger å tenke på når toget går, sier han.

- I tillegg har vi fokus på utvikling og vedlikehold av produktet, både i form av tog og plattform. Til sammen gir dette en god reiseopplevelse, sier han.

E24 Bedrift kan du sjekke Flytogets nøkkeltall.

Høven mener også at kundenes tilbakemeldinger er en bekreftelse på at Flytogets ansatte trives i jobben sin.

- Vi har det gøy på jobb, og klarer å ta ut den energien i kundeopplevelsen, sier han.

LES OGSÅ:Omsetningsrekord for flytoget

Jevnt i toppen

De 186 undersøkte virksomhetene fikk i snitt 71,4 av 100 mulige kundetilfredshetspoeng.

På andreplass i årets undersøkelse kommer BMW med 83,8 poeng, etterfulgt av Skandiabanken på tredjeplass med 83,6 poeng.

De to har begge vunnet kundetilfredshetsprisen tidligere.

- Dette beviser at de beste fortsatt er best, sier prosjektleder Pål Rasmus Silseth ved Norsk kundebarometer på BI.

Den nettbaserte bokhandelen Haugen bok deltok i år for første gang i undersøkelsen, og gikk rett inn på en fjerdeplass med 82,7 poeng.

Også Toyota og Audi har i år kapret en plass på topp ti-listen. Det samme har Gudbrandsdal energi, Spotify, Skoda og one call.

Endte nederst

Helt på bunn i årets undersøkelse havnet blant andre Dagbladet, Odin kapitalforvaltning, DNB kapitalforvaltning, Rimi og ICA supermarked.

Disse bedriftene fikk resultater helt nede på 50-tallet i kundetilfredshet.

LES OGSÅ:

Annonsørinnhold