Turbulensen i Norwegian

Norwegian-kunder skal få tilbake pengene innen to måneder

Norwegian-kunder som venter på refusjon, skal få tilbake pengene sine i løpet av september og oktober, lover flyselskapet.

Konsernsjef Jacob Schram lover at Norwegians kunder skal få tilbake pengene for avlyste reiser med selskapet i løpet av september og oktober.

Fredrik Hagen / NTB scanpix
  • NTB
Publisert:

– Vi ser på løsninger sammen med reisebyråene. Det jeg kan si i dag, er at vi ser på en løsning som gjør at de kundene som har krav på refusjon, som er mange, de kommer til å få det i løpet av september og senest oktober, sier konsernsjef Jacob Schram i Norwegian til NRK.

Tusenvis av kunder venter fremdeles på å få tilbake pengene for kansellerte flyreiser med flyselskapet. Schram sier til kanalen at han har stor medfølelse med kundene og for den frustrasjonen de kjenner på.

Forbrukerdirektør Inger Lise Blyverket lar seg imidlertid ikke imponere over at Norwegian nå har satt en oppgjørsdato. Hun sier at Forbrukerrådet forventer at Luftfartstilsynet og samferdselsdepartementet sørger for at dette ikke kan skje igjen.

Les også

Forliksrådet får 1,2 millioner ekstra for å håndtere tusenvis av Norwegian-klager

Her kan du lese mer om

  1. Turbulensen i Norwegian
  2. Norwegian
  3. Jacob Schram
  4. Flyselskaper
  5. Refusjon
  6. Forbrukerrådet
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Klagekøen mot Norwegian: – Renner fortsatt inn nye saker

  2. Norwegian-sjefen: – Jobber beinhardt for å beskytte arbeidsplasser

  3. Forsker om SAS-refusjoner: – En unnskyldning fordi de ikke har penger

  4. Annonsørinnhold

  5. Derfor sa regjeringen nei til Norwegian

  6. Forbrukertilsynet ber flyreisende om å sikre seg