«Leppestift-effekten» kan vise hvordan nordmenn unner seg billigere luksus i krisetider

I USA har fenomenet «leppestift-effekten» vært kjent under tidligere finanskriser. Nå mener enkelte eksperter man kan se samme trend i Norge.

Nordmenn kjøper mer kosmetikk under krisen. Det er ikke noe nytt eller overraskende, skal man tro teorien kalt «leppestift-effekten».

Berit Roald / NTB scanpix

Les hele saken med abonnement

mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. – Vi merket omsetningsøkning allerede uken etter landet stengte

  2. Bakeri- og fastfood-kjøp øker kraftig drevet av den eldre garde

  3. Bensinstasjoner stenger og over 100 holder nattestengt - frykter påskesmellen

  4. Polet venter rekordår - rykker fra eget budsjett

  5. Solid shoppehopp i mai

  6. Hagen ser etter muligheter i krisen: – Holder øyne og ører åpne