Dette er en oversikt over artikler på E24 hvor vi har omtalt IT-trøbbel for DNB.
2017:
07. september var flere thenester i nettbanken utilgjengelig, og det var problemer med Vipps.
24. august var tjenester i nettbanken utilgjengelig i 30 minutter.
4. august måtte Vipps stenges etter at kunder opplevde å bli trukket for beløp flere ganger.
19. juli opplever Vipps trøbbel
3. juli var det teknisk krøll på Vipps
15. juni opplever DNB store tekniske problemer
3. juni var det planlagt nedetid i DNB
3. mai satte driftsproblemer hos Evry nettbanker ut av spill i to timer
25. april er Vipps nede
23. april er nettbanktjenester utilgjengelige hos DNB
19. april er det teknisk feil i DNBs nettbank
6. april rammer en nettverksfeil norske og svenske banker
20. mars vet ikke DNB hvorfor kundene heller ikke denne dagen kommer inn i nettbanken
19. mars er det trøbbel i DNBs nettbank
16. mars oppstår også systemtrøbbel for DNB
16. mars er det teknisk krøll i DNBs nettbank
6. mars oppstår problemer i DNBs nettbank
27. februar er DNBs nettbank nede
12. januar er betalingstjenesten Vipps nede
2016:
12. april er det tekniske problemer knyttet til betalingsløsninger.
7. mars er det teknisk ustabilitet i nettbanken og Vipps.
16. februar er Telenor-kunder rammet av problemer igjen. Samme dag streiker både Vipps, kortbetaling, minibanker og nettbank.
15. februar opplever Telenor-kunder tekniske problemer.
27. januar er DNBs nettbank nede i to timer.
2015:
26. oktober er nettbanken delvis nede.
17. juli er det ustabilitet i DNBs nettbank.
15. juli var det betalingsproblemer grunnet trøbbel med server.
7. juli hadde flere kunder problemer med nettbanken.
3. juli er nettbanken helt nede.
2. juli var deler av tjenesten nede i flere timer.
1. juli var det teknisk kluss.
26. juni hadde enkelte kunder problemer med å logge inn.
24. juni var det feil i nettbankens funksjoner.
12. juni var det tekniske problemer med BankID-innloggingen, som også rammet en rekke andre offentlige tjenester.
10. juni var BankID nede i over tre timer, noe som rammet DNB-kundene.
5. juni var BankID-feil årsaken til problemer med innlogging og med å bruke visakort og mastercard i utlandet.
28. mai var det én time med ustabilitet i BankID-tjenesten.
22. mai er det planlagt stenging av nettbanken pga. vedlikehold i deler av pinsen.
20. mai er det problemer med innlogging.
2013 og 2014:
I 2013 og 2014 omtalte E24 minst 18 tilfeller med bankproblemer. Juli 2014 gikk konsernsjef Rune Bjerke ut og beklaget til kundene. Han sa DNB jobber hardt for å gjøre DNBs nettbankinfrastruktur mer robust og bedre tilgjengelig.