Omfattende nett-trøbbel for DNB

Minibanker, terminaler, Vipps og nettbank har hatt store problemer.

NEDE: Betalingsappen Vipps er blant DNBs tjenester som ikke fungete da banken nok en gang hadde it-trøbbel tirsdag.
Publisert:

– Vi har hatt trøbbel i om lag 15 minutter nå, og vi har vært helt nede. Man kommer inn i nettbanken, men man har ikke tilgang til de fleste tjenestene, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø til E24 litt før klokken 16 tirsdag. En halv time senere kan han fortelle at tjenestene fungerer som normalt igjen.

Det har også vært problemer med Vipps, kortterminalbetaling og minibanker.

Les også

Vipps-krøll skaper problemer for bedrifter: – Baner vei for andre aktører

Finanstilsynet

Dette er den 20. gangen E24 skriver om it-problemer hos DNB så langt i 2017, tidligere har blant annet bedrifter som benytter seg av Vipps som betalingstjeneste fortalt om følgeproblemer når tjenesten ikke fungerer.

DNB har flere ganger beklaget problemene it-trøbbelet har skapt for sine kunder.

Finanstilsynet har tidligere fortalt at de mener det ikke er tilfredsstillende at DNBs betalingstjenester i år har vært preget av mangelfull stabilitet.

I juni fortalte tilsynet at de hadde oppfølging av DNB på grunn av nedetiden til DNBs tjenester.

Administrerende direktør i Heidi Arnesen Austlid i IKT Norge har også tidligere gått hardt ut mot DNB på grunn av de tekniske problemene.

Les også

Finanstilsynet om Vipps-krøll: – Må forvente kontinuerlig tilgang

Les også

Vipps-kunder trukket flere ganger for samme overføring

Les også

Hytteutleier har fått nok av Vipps-trøbbel: – Har sendt inn oppsigelse

Publisert:

Her kan du lese mer om