Norwegian utsetter betalingsfristen for passasjeravgift

Mange Norwegian-kunder reagerte på den korte fristen de fikk til å betale flypassasjeravgiften som ble innført 1. juni. Nå utsetter selskapet betalingsfristen.

UTSETTER: Norwegians kunder slipper å betale flypassaskjeravgiften helt ennå.

Foto: Torstein Bøe NTB scanpix
  • NTB
Publisert:

– Det er jo fremdeles ferie for mange reisende, så derfor har vi valgt å utsette betalingsfristen med én uke, sier kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til Aftenposten.

Det var i juni at flere reisende, som hadde bestilt og betalt reiser før avgiften var et faktum, mottok et krav på 80 til 88 kroner på epost fra Norwegian. I utgangspunktet fikk kundene litt over én måned på seg til å betale, med en frist 1. august.

Sandaker-Nielsen opplyser til avisen at «flere hundre tusen» har betalt, men vil ikke gi noen mer nøyaktige tall eller si noe om hvor ange som ennå ikke har betalt.

Les også

Ryanair starter priskrig på Gardermoen

Les også

Kjos avfeier ny rullebane på Oslo lufthavn

Les også

Her er verdens travleste flyplasser

Her kan du lese mer om

  1. Norwegian
  2. Reise
  3. Luftfart

Flere artikler

  1. Norwegian refunderte innkrevd flyseteavgift

  2. Norwegian avventer avgift-trekk fra kunders konto

  3. Norwegian vil ta avgiftspenger fra kundens konto uten å spørre

  4. Annonsørinnhold

  5. Norwegian innfører betaling for håndbagasje som ikke får plass under setet

  6. Norwegians kredittkortgebyr står for fall