DN: Rema 1000 har tapt 18 millioner på ny kyllingrase

Kyllingtrøbbel for Rema 1000.

Dagligvarekjempen innførte ny kyllingrase i sitt datterselskap Norsk Kylling. Det kostet selskapet 18 millioner i 2017.

Foto: Gorm Kallestad NTB scanpix
  • E24
Publisert:

Rema 1000 innførte tidligere i år en ny kyllingrase, kalt Hubbard, som vokser saktere enn den som er vanligst i Norge, skriver Dagens Næringsliv.

Det har blitt merket i regnskapet til Rema 1000s heleide datterselskap Norsk Kylling, som hadde en nedgang i driftsinntektene på 9,7 prosent til 932,2 millioner kroner.

Ifølge DN hadde Norsk Kylling et driftsresultat på negative 17 millioner kroner, samtidig som innføringen av Hubbard i 2017 kostet 18 millioner.

– Vi har jobbet med kyllingen i drøye to år før lanseringen. Vi har jobbet med hele verdikjeden, og det har kostet, noe som slår ganske kraftig inn i regnskapet, sier daglig leder Kjell Åge Stokbakken til avisen.

Lest denne saken? – Kan få sterkeste boligtilbud siden 1981

Les også

– Situasjonen er blitt helt uholdbar

Les også

Vil utfordre Kiwi, Rema og Extra – lanserer lavpris-matkasse

Her kan du lese mer om

  1. Rema 1000
  2. Dagligvarebransjen
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Rema går på kyllingsmell – må fjerne Hubbard-navnet

  2. Domino’s Pizza tapte 74 millioner på driften i 2017

  3. Sommerværet har gitt rekordsalg av kjøtt

  4. Annonsørinnhold

  5. Betalt innhold

    Gulfmark sanerte gigagjeld i USA. Regningen ble sendt til Sandnes.

  6. Betalt innhold

    Equinor vil ha landstrøm til tre plattformer