DN: Rema 1000 har tapt 18 millioner på ny kyllingrase

Kyllingtrøbbel for Rema 1000.

Dagligvarekjempen innførte ny kyllingrase i sitt datterselskap Norsk Kylling. Det kostet selskapet 18 millioner i 2017.
  • E24
Publisert: Publisert:

Rema 1000 innførte tidligere i år en ny kyllingrase, kalt Hubbard, som vokser saktere enn den som er vanligst i Norge, skriver Dagens Næringsliv.

Det har blitt merket i regnskapet til Rema 1000s heleide datterselskap Norsk Kylling, som hadde en nedgang i driftsinntektene på 9,7 prosent til 932,2 millioner kroner.

Ifølge DN hadde Norsk Kylling et driftsresultat på negative 17 millioner kroner, samtidig som innføringen av Hubbard i 2017 kostet 18 millioner.

– Vi har jobbet med kyllingen i drøye to år før lanseringen. Vi har jobbet med hele verdikjeden, og det har kostet, noe som slår ganske kraftig inn i regnskapet, sier daglig leder Kjell Åge Stokbakken til avisen.

Lest denne saken? – Kan få sterkeste boligtilbud siden 1981

Les også

– Situasjonen er blitt helt uholdbar

Les også

Vil utfordre Kiwi, Rema og Extra – lanserer lavpris-matkasse

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Rema 1000
  2. Dagligvarebransjen

Flere artikler

  1. Rema går på kyllingsmell – må fjerne Hubbard-navnet

  2. Betalt innhold

    Gulfmark sanerte gigagjeld i USA. Regningen ble sendt til Sandnes.

  3. Domino’s Pizza tapte 74 millioner på driften i 2017

  4. WSJ: USA og Kina vurderer å gjenåpne kyllinghandelen

  5. Går fra Norges største bank til toppjobb i Rema: – Umulig å si nei