Trine Rein går til sak mot Amedia etter svak juleturné

Artisten vil ikke ta skylden for lave publikumstall – den legger hun på Amedia som ikke trykket annonsene hennes.

TRINE REIN: Men hun gikk glipp av store inntekter på grunn av en annonsekampanje som ikke kom på trykk i Amedia-konsernet.

Foto: FREDRIK SOLSTAD, VG
Publisert:

Rein hadde i fjor en omfattende juleturné, og reise land og strand rundt for å spille julen inn.

Dagens Næringsliv skriver mandag morgen at Reins annonser ved en feil ikke ble trykket i Amedias mange lokalaviser, og på grunn av dette saksøker artistens plateselskap mediekonsernets annonseavdeling.

Les også

Millionene triller fortsatt inn for Kurt Nilsen

Til Dagens Næringsliv forklarer Amedia at annonsekampanjen ble diskutert, men aldri bestilt av artisten.

Aviskonsernet forklarer til avisen at de ikke mener det finnes noe erstatningskrav.

Rein har anslått tapet sitt til rundt én million kroner.

Joy Music som er heleid av Rein hadde inntekter på 2,7 millioner kroner i fjor, og et årsresultat på 224.000 kroner.

Omsetningen sank med rundt 200.000 kroner fra 2017, men årsresultatet endte med overskudd, sammenlignet med et lite underskudd på 75.000 kroner i fjor.