Domino’s vil bli størst i Norge på fem år

Pizzakjeden Domino's varsler storoffensiv i Norge.


<p><b>SATSER HARDT:</b> Pizzakjeden Domino's har store ambisjoner i Norge.</p>

SATSER HARDT: Pizzakjeden Domino's har store ambisjoner i Norge.

Den amerikanske pizzakjeden Domino’s er fortsatt relativt ung i Norge, men pizza-utfordreren satser tungt, og har en ambisjon å være størst i Norge i løpet av fem år.

Det sier toppsjef i Domino’s Pizza Norway, Kenneth Lorentzen, i et intervju med Dagens Næringsliv.

Siden mars har selskapet økt antallet ansatte fra 189 til 1002 personer, godt hjulpet av at de tok over Dolly Dimples fra Norgesgruppen.

For å nå målet om å bli størst sier Lorentzen at de jobber med å levere stadig raskere, og at det skal gå fortere enn å lage seg en frossenpizza.

– I 2017 leverte vi ni av ti pizzaer innen 24 minutter helt hjem. Vi har drillet rutinene grundig. Det skal godt gjøres å gå ned i fryseren, sette på ovnen og steke en ferdigpizza på den samme tiden, sier han til DN.

Pizzakrig

E24 har tidligere skrevet at flere restaurantkjeder ruster seg for pizzakrig fremover.

Restaurantene Olivia og Villa Paradisio, som begge har oppkjøpsfond i ryggen, har varslet store vekstplaner i Norge.

Norges største pizzakjede, Peppes Pizza, tar også grep for å holde på markedsposisjonen sin.

– Det er interessant og spennende at oppkjøpsfond interesserer seg for vår bransje, og det skjerper jo selvsagt konkurransen, sa Peppes-sjef Espen Hoff til E24 i starten av året.

Han bekreftet også at konkurrentenes vekstplaner har påvirket Peppes sin satsing i Norge.

– Ja, vi satser enda mer på takeaway, samt at vi jobber med å utvikle restaurantene lokalt. Det er stor forskjell på å drive en restaurant på Beitostølen og på Tjuvholmen.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå