Voi satser på sparkesykler for bedrifter

Med én felles regning for hele bedriften kan ansatte bruke elsparkesykler ubegrenset i arbeidstiden.


<p>BEDRIFTENE ER POSITIVE: Voi har allerede flere skandinaviske selskaper på laget i sin nye bedriftssatsing.</p>

BEDRIFTENE ER POSITIVE: Voi har allerede flere skandinaviske selskaper på laget i sin nye bedriftssatsing.

Etter å ha nytt suksess i privatmarkedet, skal Voi fra juni utvide til bedriftsmarkedet.

– Vi ønsker å ha et nært samarbeid med bedrifter som har press på seg for å redusere sin miljøpåvirkning i alle deler av driften sin, og vi fokuserer på korte turer som skjer mens man er på jobb, sier Erik Bergqvist, sjef for partnerskap i Voi, i en pressemelding.

Det svenske selskapets mål er å være en erstatning for korte taxiturer i sentrum av byene der Voi har sparkesykler. Ifølge selskapet skal elektriske sparkesykler være et billigere og mer miljøvennlig alternativ til dagens transportvalg for bedriftene.

Voi skriver i en pressemelding at flere mellomstore skandinaviske selskap allerede har sagt seg villig til å bruke tjenesten.

En regning for alle ansatte

Voi tilbyr to løsninger for bedrifter som vil la sine ansatte cruise på sparkesykler fra møte til møte. De kan velge mellom et abonnement som gir ubegrenset tilgang til sparkesyklene og en betal-per-bruk-løsning lik den privatpersoner kan bruke i dag.

I begge tilfellene skal bedriftene få én enkelt regning for alle ansatte.

Privatkunder betaler i dag ti kroner for oppstart og to kroner i minuttet for å bruke sparkesyklene. Voi har ikke oppgitt hvor mye bedrifter skal betale for bruken eller for unlimited-abonnementet.

Vil utvide tilbudet

Voi ble startet i 2018 og har vokst raskt. I mai kom det frem i kvartalsrapporten til en av selskapets største investorer at selskapet er verdt over 1 milliard svenske kroner.

De elektriske sparkesyklene er i dag tilgjengelige i 18 europeiske byer som Oslo, København, Stockholm, Helsinki og Paris.

I løpet av sommeren skal Voi utvide til flere europeiske byer som Brussel og Wien, opplyser selskapet. Målet er å tilby sparkesykler i 150 europeiske byer.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå