Vollvik nærmer seg 40 000 kunder

Idar Vollviks nye mobilsatsning har kommet godt i gang.

Idar Vollviks mobilsatsning Ludo nådde nesten 40.000 kunder før årsskiftet, skriver Finansavisen.

- Med dette tempoet ligger vi an til å nå målet om 100.000 kunder inneværende år, sier viseadministrerende direktør Ole Norstad i Ludo Mobil til Finansavisen.

Ludo Mobil ble formelt etablert i mars i fjor, etter at Vollvik tapte milliarden han tjente på å bygge opp og selge mobilselskapet Chess.

- Vi er veldig fornøyd med starten, samtidig som vi er i ferd med å lansere flere nye salgskanaler. Blant annet samarbeider vi med flere idrettslag, og vi har foreløpig ikke solgt ett abonnement gjennom butikker. Hvorvidt vi skal inn i en kiosk- eller dagligvarebutikk vil vi ta stilling til i løpet av 2010, sier Norstad til Finansavisen.

Klikk her for å motta E24s nyhetsbrev

Selv om de skulle nå målet om 100.000 kunder i løpet av 2010 er det forsatt et stykke igjen til nummer tre-posisjonen i det norske mobilmarkedet. Ifølge Finansavisen innehas den av Tele2, med deres 456.000 kunder.

På tross av den kraftige kundeveksten har ikke Ludo Mobil ansatt nye personer til kundeservice, og de forsøker å håndtere kundemassen med én ansatt per 15-20.000 kunder.

Unngikk konkurs

De siste ukene har Idar Vollvik og den tidligere daglige lederen for Vollvik Invest Robert Monsen langet ut mot hverandre i full offentlighet. Monsen saksøkte Vollvik Invest for å få lønn han mente å ha krav på, mens Vollvik svarte med motsøksmål.

Fredag skriver Dagens Næringsliv at de to kamphanene har inngått et forlik.

- Det er ikke så mye som er offentliggjort, annet enn at det er inngått forlik i alle saker og alle baller er lagt døde. Begge parter er fornøyde med forliket, sier Monsen til DN.

Ansatte alpinist

I desember ble det kjent at Vollvik hadde ansatt den tidligere alpinisten Finn Christian Jagge som direktør for forretningsutvikling i Ludo Mobil.

- Det blir utrolig interessant. Jeg har mye erfaring med media og sponsorsalg. Jeg har et navn som kan gjøre det enklere å åpne dører, sa Finn Christian Jagge til BA.no.

Satser på nedgangstidene

Beslutningen om å starte nytt mobilselskap ble tatt mens finanskrisen spredde seg i den internasjonale økonomien.

- Nedgangstider kan gjøre folk avventende og at de tenker mer på pris. Dette merket blir det billigste på markedet i dag. Dessuten tror jeg folk legger merke til oss og det at vi tør å satse, sa Vollvik til Dagbladet da det ble kjent at han skulle starte nytt mobilselskap i desember 2008.

Les også

Les flere nyheter på E24.no

På forsiden nå