Kjøre toppløs i sommer?

Her er 17 kabrioleter E24s bilekspert har testet.

Enten du er på jakt etter den perfekte kabrioleten, bare vil fortsette å drømme om den eller allerede kjører den - sommer er kabriolet-tid og her er 16 tester med bilder og video:

FØRST DE TO FERSKESTE:

Mercedes-Benz SL350

"Her er alt satt for at man skal ha en behagelig reise i relativt høy marsjhastighet, uten å måtte tenke på om jekslene løsner om underlaget blir ujevnt. "(Publisert juli 2008)



BMW M3 Kabriolet

"Jeg opplevde at andre BMW-sjåfører ble liggende ekkelt tett på, en limte seg fast i dødvinkelen på motorvei (taket var på), en annen drev med smårar sjangling mellom feltene bak meg på en ganske smal vei. De ville nok se nærmere på M3en, i fart." (Publisert 13. juni 2008)


DERETTER ALFABETISK:

Aston Martin V8 Vantage Roadster

"Det finnes biler i denne klassen som har større motor, går fortere og er bedre å kjøre. Men veldig få har bilens blanding av sterk tradisjon og den sagnomsuste X-faktoren." (Publisert 7. september 2007)


Aston Martin DB9 Volante

"Det finnes en del fine kabrioleter, men denne bilen har noe som løfter den ekstra høyt, noe litt udefinerbart, som trigger alle de riktige følelsene." (Publisert 7. juli 2007)


Audi A3 1,8T Kabriolet

"Du kjøper ikke en kabriolet fordi du trenger det. Det finnes ingen praktisk grunn til å ha en bil uten tak." (Publisert 1. juni 2008)

BMW 120i kabriolet

"Den kan styres med gasspådrag, og det er lett både å holde den i riktig gir gjennom svinger og å få den til å skifte opp og ned gjennom å tilpasse pedaltrykket." (Publisert 1. juni 2008)


BMW M6 Kabriolet

"Giret er en hel fortelling for seg selv. Man kan programmere inn den halvautomatiske kassen i elleve forskjellige innstillinger." (Publisert 15. juli 2007)


Cobra

"Lyden er voldsom, og de digre rørne som ligger langs bilens side kan svi leggene til en slumsete sjåfør til crisp bacon." (Publisert 9. mai 2008)


Ferrari 348 Spider

"Du må jobbe, giringen er hard, men styreresponsen er så eksakt at all verdens hypermoderne løsninger virker som et tilbakeskritt." (Publisert 14. oktober 2007)


Ferrari F430 Spider

"Interiøret roper mot deg fra alle kanter at dette er en heftig bil, men den lar seg altså kjøre som en temmelig normal en." (Publisert 5. februar 2007)


Jaguar E-type Serie III

"Det er så man føler at man skulle kledd seg penere. Bilen har en eleganse som er sjelden. Forbipasserende reagerer med superlativer og når man fyrer den opp er det en nydelig lyd fra de tolv sylindrene." (Publisert 18. mai 2008)


Lamborghini Murcielago Roadster

"Å få Murcielagoen inn og ut av et P-hus kan fort bli fryktelig mye mer kostbart enn 12 kroner timen." (Publisert 4. mars 2007)


Lotus Elise

"Man må lirke høyrebeinet lengst mulig under rattet, krølle seg sammen og stupe inn for så å lirke den siste foten over dørstokken og ned i pedalbrønnen." (Publisert 7. mars 2008)

Maserati GranSport Spyder

"Det finnes mange kabrioleter å velge mellom, ikke minst om du har 1,8 millioner kroner å slenge på bordet, men få er finere enn Maserati GranSport Spyder" (Publisert 6. mai 2007)

Morgan Roadster

"Det eneste som er litt kinking er komme seg inn og ikke minst ut av bilen på en noenlunde elegant måte." (Publisert 30. juni 2007)


Porsche Carrera GT

"Man blir måkt bakover inn i karbonsetene og den bisarre prikkingen oppstår. Uten at jeg er noen ekspert på området, tipper jeg vi snakker om g-krefter." (Publisert 15. mai 2008)


Smart Roadster

"Enda viktigere er det at den er morsom å kjøre, ja den er faktisk ekstremt morsom på svingete vei. Den har en veldig direkte, go-cart liknende, kjørefølelse." (Publisert 25. april 2008)



På forsiden nå