Remas nye mobilapp «Æ» ga betalingstrøbbel

Torsdag kunne Rema-kundene benytte appen «Æ». En kort periode brøt betalingssystemet sammen på grunn av appen. 

REMA-ÆPP: Det oppsto tekniske problemer da appen Æ ble tilgjengelig torsdag.

Foto: Faksimile
Publisert:

– Interessen har vært enorm og grunnet stor pågang i ettermiddag var det en kort periode der vi måtte benytte reserveløsning, sier kommunikasjonsdirektør i Rema 1000, Mette Fossum, til E24.

Reserveløsning betyr at betalingssystemet er nede, og at kunden må bruke kortet gjennom en manuell reserveløsning som tar noe mer tid enn ordinær kortbruk.

– Dette ble løst fort og alt fungerer nå slik det skal, sier Fossum.

Det siste døgnet har appen Æ blitt lastet ned over 200.000 ganger. Mobilapplikasjonen gir kundene 10 prosent rabatt på flere varer.

Torsdag tikket flere meldinger inn fra kunder i sosiale medier om teknisk krøll i appen. Rema svarer kundene at det skyldes stor pågang.

Les også

Professor ikke imponert over «Æ»-avduking: – Tror ikke kundene sier «dette er fantastisk»

«Dæ ær litt vanskelig å bætale med kort»

Det meldes blant annet om kjøp som ikke blir registrert i appen, rabatter som ikke trekkes fra, og problemer med registrering. Dette er blant meldingene fra kundene:

«Betalte med Mobilpay i ettermiddag, men det er ikke mitt varekjøp som kom opp i appen. Korrekt butikk og klokkeslett, men feil varer.»

«Handlet kl. X, men det er fortsatt ikke registrert i appen.»

Andre gir Rema tommel opp.

«Liker den nye appen, og alt fungerte uten problemer. Dette vil få meg til å velge butikken deres oftere.»

«Dæ ær litt vanskelig å bætale med kort i butikkænæ dæræs i dag ... Ellers så er det toppen å handle på Rema 1000 toppen.»

Les også

Fanta og Sprite forsvinner fra Rema

Les også

– Desperat handling

Les også

Reitan bryter med St1 i Norge – bygger egen bensinkjede

Her kan du lese mer om