Mer nettbanktrøbbel i DNB

Kundene i Norges største bank er på nytt blitt rammet av nettbankproblemer.

NYE PROBLEMER: Denne meldingen har DNB lagt ut på sin Facebook-side onsdag morgen.

  • Johan Nordstrøm
Publisert: Publisert:

Bankkunder i DNB som har logget seg inn i nettbanken og mobilbanken onsdag morgen opplevde å bli kastet ut.

– Vi har jobbet på spreng for å løse dette så fort som mulig, og har satt inn alle ressurser på dette, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB.

Han forklarer at det var et serverproblem som var årsaken til problemene, og at de nå har fått routet trafikken riktig igjen.

Korsberg Dalsbø beklager problemene dette medfører for kundene.

Blant enkelte av kundene som henvendte seg til bankens Facebook-side og til E24 onsdag morgen har stemningen vært amper.

Les også

Ustabilitet i DNB sin nettbank

Flytter servere

Norges største bank er i en prosess med å flytte bankens servere inn i nytt datasenter. DNB startet flytteprosessen med å overføre nett- og mobilbanken fra Evrys åtte datasentre til Green Mountain datasenter på Rennesøy i Rogaland i mai.

Dette er det største IT-flytteprosjektet som noensinne har vært gjennomført i Norge.

Korsberg Dalsbø sier at nettbanktrøbbelet har hatt sammenheng med flyttingen.

–Vi har hatt en del planlagt nedetid i sommer i forbindelse med flytten. Men også en del ikke planlagt nedetid, og det er beklagelig, sier Korsberg Dalsbø.

Han forteller at flytteprosjektet vil fortsette i sommer, og at man regner med å være i mål i høst.

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. DNB

Flere artikler

  1. Kortfeil rammet DNB-kunder

  2. DNBs nettbank med kluss torsdag.

  3. Omfattende problemer med DNBs banktjenester tirsdag

  4. Annonsørinnhold

  5. DNBs nettbank er nede igjen mandag ettermiddag

  6. Ny runde med teknisk krøll i nettbanken til DNB