Nye nettbank-problemer hos DNB

Kunder av landets største bank kom seg verken inn på nettbanken eller DNBs nettsider onsdag formiddag.

MER KRØLL: DNB har slitt med stabiliteten til sin nettbankløsning i lang tid.

Foto: Terje Pedersen NTB scanpix
Publisert:,

DNB.no ville ikke laste, og kundene fikk dermed ikke tilgang til nettbanken sin. E24 klarte heller ikke å logge seg inn i mobilbanken.

Problemene ser ut til å ha oppstått i 11-tiden onsdag. Da fikk E24 tips fra flere lesere samtidig.

I 12-tiden sier DNB-informasjonssjef Even Westerveld til E24 at problemene skyldtes en nettverkfeil som nå er rettet opp i, og at nettbanken skal fungere som normalt.

– Vi jobber på spreng

DNB bekreftet at de hadde «utfordringer» med nettsidene på Facebook klokken 11.19. Samtidig opplyste banken at kontakten hos kundesenteret var rammet.

«Vi jobber på spreng for å finne feilen og fikse det», skrev banken.

Westerveld beklager ulempene nedetiden har medført for kunder.

Les også

Forbrukerrådets gigantsøksmål mot DNB blir trolig større

– Dette holder ikke

Problemer med nettbanken og andre betalingsløsninger har vært en gjenganger for DNB i en årrekke, som du kan se i oversikten nederst.

På egne Facebook-sider må DNB onsdag tåle klar tale fra kunder som begynner å gå lei:

«Helt håpløst. Det er alltid problemer med deres nettsider og nettbanktjenester.»

«Dette holder ikke. Hver eneste dag er det noe feil med BankID eller annet. Uansvarlig rett og slett!»

Les også

Langer ut mot bankers «megler-pushing»

Les også

DNB scorer lavest på tillit i ny undersøkelse

Les også

DNB minnet kundene om skatteamnesti før avsløringer

Her kan du lese mer om