Orkla: «Alle» vil prøve en ny Grandiosa

En av de sterkeste trendene i dagligvarehandelen er forbrukerkravet om renere, sunnere mat uten tilsetningsstoffer. Samtidig selger gamle, usunne favoritter bra, år etter år.

SUNNERE: Alle vil ifølge Orkla prøve nye Grandiosa.

Magnar Kirknes
Publisert:

– At folk ønsker ren mat og ikke minst tydelig informasjon om hva produktene inneholder er ikke lenger bare en trend, det er et krav som stilles til oss som produsenter, sier Bjørn Brennskag i Orkla til NTB.

Men kravet om ren mat er ikke ensbetydende med at vi følger alle kostholdsråd og dumper ferdigmat og usunne produkter:

– Frossenpizza for eksempel holder stand som et enkelt, godt måltid som gir god stemning. «Alle» skal prøve en ny variant av Grandiosa, slår han fast.

Orkla har i mange år hatt som tradisjon å komme med nye varianter av pizzaen, som ikke scorer spesielt høyt på ernæringsekspertenes lister. Grandiosa-salget økte i fjor 6 prosent mye takket være sterke nylanseringer.

– Folk sier en ting, og gjør noe annet. Det er en liten gruppe som spiser veldig sunt. Men de fleste lever som før, og har ikke endret kostholdsvanene sine i særlig grad, sier Orkla-sjef Peter Ruzicka til Dagens Næringsliv.

Neste mandag er årets første lanseringsvindu, når tusenvis av nye varer kommer i butikkhyllene.

Les også

Skuffende resultat

Les også

Orkla legger ned i Larvik og Brumunddal

Les også

Her ble det laget 37 millioner frossenpizzaer i fjor