Klagerekord hos Forbrukerombudet

Forbrukerombudet varsler hardere kamp mot ulovlig og villedende markedsføring, særlig innen eiendom, alternativ behandling, forbrukslån og TV-bransjen. 

MANGE KLAGER: Det nye forbrukerombudet Elisabeth Lier Haugseth har mottatt rekordmange klager.

Foto: Terje Bendiksby NTB scanpix
  • NTB
Publisert:

Det er særlig digitaliseringen som skaper nye utfordringer, mener forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth, som torsdag presenterte strategien for 2017.

- Digitaliseringen fører til at vi kan handle reiser, tjenester og varer på nett, forvalte boligsalget vårt selv og sjekke helsa ved hjelp av et utall nye apper. Vi vil jobbe for at handelen på de nye plattformene skal foregå på en ryddig og lovlig måte, sier Haugseth.

Forbrukerombudet vil særlig slå ned på ulovlig markedsføring. I fjor mottok ombudet i alt 12.757 skriftlige klager og tips om brudd på markedsføringsloven. Det er ny rekord.

Bransjene avis, strøm og eiendomsmekling står lavest i kurs hos forbrukerne.

- Forbrukerne reagerer på uønsket telefonsalg og villedende markedsføring, sier Haugseth.

Les også

Utleiegigant måtte endre «ulovlige leiepriser» på nytt

Les også

Ny kåring: SAS mer punktlig enn Norwegian

Les også

Endringer i norske pass

Her kan du lese mer om

  1. Forbrukerombudet
  2. Reise
  3. Strømpriser
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Forbrukerombudet: – Det er mye aggressiv markedsføring av forbrukslån

  2. Forbrukerombudet: – Strømselskap driver med ulovlig telefonsalg

  3. Nå kommer Forbrukertilsynet

  4. Annonsørinnhold

  5. Utleiegigant måtte endre «ulovlige leiepriser» på nytt

  6. Strøm topper klagestatistikken