150.000 Bank Norwegian-kunder fikk feil faktura
Bank Norwegian sendte fredag ut en uriktig efaktura til 150.000 kunder. Fakturaene hadde både feil forfallsdato og galt beløp.
Det bekrefter Fredrik Mundal, leder for marked, kommunikasjon og kundeservice, overfor Nettavisen.
Efakturaen er sendt ut med feil forfallsdato og feil beløp å betale. Ifølge Mundal ligger feilen hos en underleverandør.
– Vi jobber med våre leverandører for å kansellere alle fakturaer og sende dem ut på nytt, sier han.
Bank Norwegian sender epost til dem av kundene som er berørt av feilen.
– Sendingen har startet , så de fleste vil ha den i hende i løpet av formiddagen. Vi råder kundene til å vente på korrekt e-fakturakrav, som vil sendes ut så raskt som mulig, sier Mundal.
Bank Norwegian har 843.900 kredittkortkunder. I tillegg til kredittkort, tilbyr banken forbrukslån og lån uten sikkerhet.