150.000 Bank Norwegian-kunder fikk feil faktura

Bank Norwegian sendte fredag ut en uriktig efaktura til 150.000 kunder. Fakturaene hadde både feil forfallsdato og galt beløp.

FAKTURAFEIL: 150.000 Bank Norwegian-kunder fikk tilsendt en faktura med flere feil.

Foto: Knut Falch NTB scanpix
Publisert:,

Det bekrefter Fredrik Mundal, leder for marked, kommunikasjon og kundeservice, overfor Nettavisen.

Efakturaen er sendt ut med feil forfallsdato og feil beløp å betale. Ifølge Mundal ligger feilen hos en underleverandør.

– Vi jobber med våre leverandører for å kansellere alle fakturaer og sende dem ut på nytt, sier han.

Bank Norwegian sender epost til dem av kundene som er berørt av feilen.

– Sendingen har startet , så de fleste vil ha den i hende i løpet av formiddagen. Vi råder kundene til å vente på korrekt e-fakturakrav, som vil sendes ut så raskt som mulig, sier Mundal.

Bank Norwegian har 843.900 kredittkortkunder. I tillegg til kredittkort, tilbyr banken forbrukslån og lån uten sikkerhet.

Les også

Norwegian casher inn på nytt i Bank Norwegian

Les også

SAS-sjefen om Norwegians partnerskap med Easyjet: – Konkurransen blir hardere nå

Les også

Bank Norwegian halverer veksten i norske forbrukslån

Her kan du lese mer om