Klagestorm mot Elkjøp på Black Friday: Kunder får ikke handlet varer over nett

– Vi jobber på spreng for å finne ut av hvorfor problemene har oppstått, sier kommunikasjonssjef i Elkjøp, Madeleine Schøyen Bergly til E24.

Skjermdump fra Elkjøp og Facebook
Publisert:,

80.000 kunder stod ifølge Elkjøp Norge-sjefen i kø for å komme inn på nettsidene torsdag. Da var det én times ventetid for å få tilgang. I 13-tiden fredag tar det omtrent 25 minutter å få tilgang.

– Vi har i størst grad mottatt frustrerte tilbakemeldinger fra kundene våre på sosiale medier, og da særlig på Facebook. Kundesenteret vårt jobber nå med å besvare hver enkelt kunde i kanalene vi blir kontaktet i. Slik situasjonen har vært til nå har utfordringen ligget i at kundene våre ikke har kommet til utsjekk med sine produkter, sier kommunikasjonssjef i Elkjøp, Madeleine Schøyen Bergly til E24.

Hun legger til at frustrasjonen har kommet i det kundene ikke har fått kjøpt varene sine, men at de er fornøyd med produktene og kampanjen.

Les også

Meglere lokker med Black Friday-tilbud på boliger

Ukjent årsak

– Vi vet ennå ikke hvorfor problemene har oppstått, men det kan vi forsikre våre kunder om at vi jobber på spreng for å finne ut av, sier Bergly videre.

– Vi har hatt problemer med at det har vært altfor mye mennesker, disse blir plassert i et venterom, sa Fredrik Tønnesen, sjef i Elkjøp Norge til E24 torsdag.

Tønnesen fortalte at de prøvde å sluse folk gjennom, slik at nettsidene ikke skal gå ned.

– Én time er estimatet, men det endrer seg fort og går plutselig ned i 20–30 minutter, sa Tønnesen.