DNB scorer lavest på tillit i ny undersøkelse

DNB havner på bunn når det gjelder kundetilfredshet og tillit i en fersk undersøkelse fra Handelshøyskolen BI.

SKADET TILLIT TIL DNB: Konsernsjef i DNB, Rune Bjerke, har sittet i sjefstolen mens Panama papers-saken har truffet DNB.

Foto: Håkon Mosvold Larsen NTB scanpix
Publisert:

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved BI måler hvor godt fornøyd kundene er med forskjellige bedrifter. På siste undersøkelse, som er gjort før avsløringene om Panama Papers, havner DNB på bunn blant bankene, med 66,8 poeng, ned fra 69,5 poeng i 2015, skriver Dagens Næringsliv.

– Tilliten er nede på 67 poeng. Det er krise og bør være en «big warning» hos ledelsen, sier Pål Silseth, høyskolelektor ved BI og prosjektleder for kundebarometeret.

Han mener at kundetilfredsheten hos DNB var i «fritt fall» allerede før Panama-skandalen. 9.094 forbrukere er spurt om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos i undersøkelsen. Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars i 2016.

Les også

Tekniske problemer med DNBs nettbank

Les også

Forbrukerombudet krever DNB-rutiner for barnekommunikasjon

Les også

DNBs styreleder: – Har skadet tilliten til DNB

Her kan du lese mer om