Rema satser på forsikring

Rema 1000 utvider sortimentet med skadeforsikring, når kjeden nå melder at den går inn i forsikringsbransjen.

OVERMODENT: Rema 1000 mener forsikringsbransjen er overmodent for konkurranse på de områdene Rema er best.

Foto: Gorm Kallestad NTB scanpix
Publisert:

Dagligvarebutikken lanserer forsikring som et nytt forretningsområde, fordi bransjen er moden for konkurranse, mener administrerende direktør Pia Almvang i det nystartede Rema Forsikring. Hun har tidligere hatt toppstillinger i Protector Forsikring, If og Trygg-Hansa.

Administrerende direktør Pia Almvang i det nystartede Rema Forsikring.

Foto: Rema 1000

– Forsikringsmarkedet er i dag preget av aktører som konkurrerer om å få kundene som utgjør lav risiko. I tillegg knives det om å få de til å bli lenge hos én leverandør. Er man trofast kunde hos disse selskapene er belønningen høyere pris på forsikringen.

– De konkurrerer ikke på pris over tid. Det skal Rema Forsikring gjøre ved å ha de laveste prisene gjennom hele kundeforholdet sier, Almvang.

Rema Forsikring skal være nettbasert, skriver selskapet i en pressemelding.

– Folk velger å handle dagligvarer på REMA 1000 fordi vi alltid har laveste pris på varer av høy kvalitet – produsert og solgt på en ansvarlig måte. Nå har kundene dette valget også på skadeforsikring, avslutter Almvang.

Her kan du lese mer om