Han har Norges mest fornøyde mobilkunder

Igjen blir gigantene akterutseilt av lavprisaktørene, viser fersk BI-kåring.

KAN GLISE: Sjef i mobilselskapet Chess, Arve Andreassen

Foto: Chess / TeliaSonera
Publisert:

BI forskningsprosjekt Norsk kundebarometer har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere over en drøss av ulike bransjer i over tyve år.

I den nye 2017-utgaven seiler Chess opp som mobilselskapet norske forbrukerne er mest fornøyde med.

Chess topper kundebarometeret for tredje gang, etter at de gikk til topps også i 2015 og 2016.

– Som å score hat trick i en Champions League-finale, sier Chess-sjef Arve Andreassen til E24.

Han kaller det en «ubeskrivelig deilig følelse».

Les også

Mobilbank-rotet: – Vi er veldig lei oss

Mindre fornøyde – men lojale

I BIs spørreundersøkelser gis mobilselskapet en kundetilfredshet på 82,5 poeng, mens de andre aktørene havner nede på 70-tallet. Chess-kundene scorer også høyest på lojalitet, med 88,1 poeng.

Lavprisselskapet OneCall havner på annenplass, mens mobilgigantene Telenor og Telia havner sist med en kundetilfredshet på henholdsvis 73,1 og 72,1 poeng.

Telenor-kundene er like fullt betydelig mer lojale enn Telias kunder, ifølge undersøkelsen.

Bjørn Ivar Moen, leder for mobil i Telenor, synes det er pussig at undersøkelsen omfatter hele tre selskaper fra Telia, men kun Telenor.

– Det er merkelig at aktører som Ice og Talkmore ikke er med, og Talkmore scorer normalt svært høyt på undersøkelser om kundetilfredshet. For at undersøkelsen skal få troverdighet, bør flere mobilselskap inkluderes, sier han i en kommentar.

Her kan du lese mer om