Oslo-mann snakket med «bankansatt» i to timer. Dagen etter var 3,5 millioner kroner borte.

I løpet av en to timer lang telefonsamtale med en angivelig bankansatt ble over 3,5 millioner kroner tappet fra kontoene til en Oslo-mann. Bankene advarer mot telefon fra «hyggelige hjelpere».

Klar beskjed fra bankene: Oppgi aldri koder til angivelige bankansatte som ringer.
Allerede abonnent på Stavanger Aftenblad? Sjekk om du har tilgang til alt fra E24
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. Betalt innhold

    Slik sikrer du deg mot nye svindelmetoder

  2. DNB utsatt for massive phishing-angrep

  3. Betalt innhold

    – Offeret blir sakte, men sikkert tømt for penger

  4. BankID bytter leverandør – varsler nedetid

  5. Slik kapret svindlerne Norfunds millioner

  6. Millionbot til bank etter Mulla Krekar-transaksjoner