Oslo-mann snakket med «bankansatt» i to timer. Dagen etter var 3,5 millioner kroner borte.

I løpet av en to timer lang telefonsamtale med en angivelig bankansatt ble over 3,5 millioner kroner tappet fra kontoene til en Oslo-mann. Bankene advarer mot telefon fra «hyggelige hjelpere».

Klar beskjed fra bankene: Oppgi aldri koder til angivelige bankansatte som ringer.
Allerede abonnent på Aftenposten? Sjekk om du har tilgang til alt fra E24
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. DNB: Stor økning i antall svindelforsøk under pandemien

  2. Betalt innhold

    Slik sikrer du deg mot nye svindelmetoder

  3. DNB utsatt for massive phishing-angrep

  4. Betalt innhold

    – Offeret blir sakte, men sikkert tømt for penger

  5. BankID bytter leverandør – varsler nedetid

  6. Ble svindlet for 129 millioner kroner: – De gjorde en veldig god jobb i å lure meg