Vi spiser burgere som aldri før

Tross det store fokuset på helse i Norge kjøper nordmenn burgere fra McDonalds som aldri før.

GODT ÅR: McDonalds Norge har hatt et svært godt år til tross for at undersøkelser viser at nordmenn er mer skeptiske til amerikanske kjeder.

Helge Mikalsen
  • NTB
Publisert:

Den amerikanske burgerkjeden omsatte for over 1,5 milliarder kroner i Norge i fjor, en økning på 5,6 prosent fra året før. Veksten har vært på over 25 prosent siden 2009, skriver Aftenposten.

Veksten bryter med hovedbildet i undersøkelsene til Statens institutt for forbruksforskning (SIFO) som viser en økende skepsis til amerikanske kjeder og usunn mat med mye fett og salt.

– Helse er viktig, men folk vil i tillegg ha kjent smak med kjente produkter. Derfor vil det alltid være en økning i salget av hamburgere, pommes frites og brus, sier administrerende direktør Lauren Cody i McDonald's Norge

Publisert:

Flere artikler

  1. Knallår for reiselivet – spesielt i nord

  2. 2015 ble et rekordår for kinoen

  3. Slik er e-helsehverdagen vår blitt

  4. Annonsørinnhold

  5. Betalt innhold

    Stengte grenser gjør at svensk tobakksgigant tjener enda mer på norske snusere

  6. Kraftig vekst i elsykkelsalget