Nordea-kunder får ikke kontakt med kundeservice

Chris Helgren / X00378
Publisert:,

Flere kunder hos Nordea har tirsdag forsøkt å komme i kontakt med kundeservice i banken deres. Blant annet på Facebook har flere kunder klaget over lange ventetider, og spurt hvordan man skal få kontakt med banken.

– Vi har hatt veldig stor pågang av kunder i forbindelse med legitimering, sier kommunikasjon- og pressesjef i Nordea, Synne Ekrem, til E24.

Fredag 15. november fikk 5.000 Nordea-kunder SMS om at de måtte legitimere seg innen 1. desember, ellers stenges kontoene deres.

Årsaken til at man må legitimere seg er at en ny lov har strengere krav til legitimering slik at bankene skal være sikre på hvem kundene deres er, og reglene krever personlig oppmøte.

Ekrem forteller videre at det er flere som har ringt, og at det har vært stor pågang.

– Kunder skal selvfølgelig få tak i banken sin, så det må vi sørge for.

Hun råder kunder til å ringe på forskjellige tidspunkt, og ikke midt på dagen.

– Det er ofte trykk rundt lunsjtider og på ettermiddagen.

– Kunder sier at de har ringt inn på flere tidspunkt, og ikke kommet gjennom. Hva skal disse kundene gjøre?

– Det beklager vi. Vi er døgnåpne, så et tips i denne perioden er å ringe tidlig på morgenen eller sent på kvelden.

Nordea-kunder må legitimere seg innen to uker, ellers stenges kontoen

Les også:

Apples kredittkort under gransking for diskriminering mot kvinner

Her kan du lese mer om