Lønnsom jakt på mediehoder

I 2009 måtte han melde oppbud for virksomheten. Nå har det nye selskapet til hodejeger Henrik A. Sandberg blitt god butikk.

MER Å GJØRE: Gjengen i Mediabemanning, Ole Aleksander Janzso, Henrik A. Sandberg og Aniken Evensen. Med i staben, men ikke på dette bildet, er også Lennart Lie-Havstein.

Jon Marius Nilsson
  • Øyvind Henriksen
Publisert:

Første hele driftsår for rekrutteringsselskapet Mediabemanning endte med en omsetning på 8,5 millioner kroner, og et driftsresultat på 628.036 kroner.

Det går frem av 2010-regnskapet til selskapet.

Selskapet, som ble startet opp i april 2009, eies av Henrik A. Sandberg og Ole Aleksander Janzso.

2010 tallene er betraktelig bedre enn tallene fra 2009 da selskapet fikk en omsetning på 2,2 millioner kroner, og et driftsresultat på minus 66.398 kroner.

Slått ut av finanskrisen

Sandberg startet Mediabemanning like etter at han i april 2009 måtte melde oppbud for sitt forrige selskap, Mediarekruttering.

Selskapet, som hadde 11 ansatte, ble hardt rammet av finanskrisen. Kraftige kostnadskutt både os annonsørene og medieselskapene sørget for færre oppdrag.

Det nye selskapet, Mediabemanning, er langt strammere i egen bemanning. Selskapet består av eierne, Henrik A. Sandberg og Ole Janzso, og to ansatte til.

- Det er ingen tvil om at 2010 var en opptur for medie- og kommunikasjonsbransjen, og den oppturen kom etterlengtet etter et sørgelig 2009. De fleste aktørene i bransjen begynte å tenke positivt igjen i fjor og oppturen har resultert i en betydelig større etterspørsel etter fagfolk og ledere, sier Sandberg.

Vokser

Sandberg vil ennå ikke ut med tall for inneværende år, men sier seg svært tilfreds med utviklingen.

- 2010 var meget bra, men 2011 har åpnet langt bedre og vi ser ikke bort fra at vi vil havne på en vekst på nærmere 50 prosent i år dersom dette fortsetter, sier Henrik A. Sandberg.

Det nye selskapet har allerede sikret seg flere store kunder, blant annet McCann, Aegis, Statoil, Aller, JCDecaux, Omnicom Media Group, Creuna, SMFB, SOL og Berner New Media.

Publisert:

Flere artikler

  1. Fagfokus motiverer i mediebransjen

  2. Sterk annonsevekst på nett i 2011

  3. Ventet seks måneder på varene – så gikk selskapet konkurs

  4. Omsetningsrekord etter at ansatte kjøpte selskapet

  5. Kroken på døren for Mercedes-forhandler