Twitter-Andresen er «Årets Medienavn 2011»

Ferd-eier og tobakksarving Johan H. Andresen gikk til topp i Kampanjes kåring av 2011s medienavn.

«TWITTER-KONGE»: Johan H. Andresen ble utnevnt til den nye Twitter-kongen, nå har han gått til topp i ny kåring.

«TWITTER-KONGE»: Johan H. Andresen ble utnevnt til den nye Twitter-kongen, nå har han gått til topp i ny kåring.

Scanpix/ Faksimile
Publisert:

Johan H. Andresen fikk flest stemmer i kåringen av fjorårets medienavn blant bransjebladet Kampanjes lesere.

Kåringen ble offentliggjort i Kampanjes første magasinutgave i år.

Andresen er eier og konsernsjef i finanskonsernet Ferd, arving av J. L Tiedemanns Tobaksfabrik og en av Norges rikeste menn.

Twitter-konge

Tobakksarvingen gjorde seg bemerket på Twitter i året som gikk, og VG kåret han til den nye Twitter-kongen i fjor sommer.

Her kan du sjekke profilen til Andresen på Twitter

Ferd-sjefen offentliggjorde blant annet sitt aksjekjøp i Klassekampen på mikrobloggtjenesten.

Til tross for kommentarer som «75 kroner for en lunken Tuborg. Tror de jeg er milliardær? Ikke rart denne sjappa sliter» på Twitter er Andresen overraskende ydmyk til bransjebladets kåring:

Annonsørinnhold

- Jeg er litt ambivalent til dette. Jeg føler at det er høyst ufortjent, sier han til Kampanje.

DNB-direktør på andreplass

Ifølge magasinet kom det inn 1600 stemmer i kåringen, som ble gjennomført på nettstedet Kampanje.com.

På andreplass kom DNBs kommunikasjonsdirektør Trond Bentestuen etter å ha innkassert en Gullfisk for DNB-reklamen med den verdenskjente skuespilleren George Clooney i hovedrollen.

Tredjeplass gikk til TVNorge-sjef Harald Strømme, for å ha gitt TV-kanalen ny posisjon som hele Norges humorkanal.

Annonsørinnhold