Snapchattere deler 1 milliard historier hver dag

Det er ikke lenger bildechatten som er mest populær.

BRUKERVEKST: I 2011 ble Snapchat tilgjengelig i Appstore. Tre år senere er fortsatt applikasjonen gratis å laste ned, og gründerne har ennå ikke falt for fristelsen å basere inntjeningen på reklame mellom snuttene.

Edward Smith
  • Sophie Lorch-Falch
Publisert: Publisert:

Snapchats eventyrlige vekst fortsetter. Ferske tall Business Insider Intelligence har utarbeidet anslår at det daglig sendes over 760 millioner bilde- og videomeldinger gjennom den sosiale chattetjenesten.

Samtidig som Facebook forsøker å liste seg inn i markedet med konkurrerende etterligninger, er Snapchat ivrig med å lansere nye brukerfunksjoner.

100 prosent vekst

I oktober ble «My Stories» lansert. Der kan snapchat-brukeren sette sammen lengre bildeklipp og videosnutter til en visuell statusoppdatering. I motsetning til de ordinære snapchatmeldingene kan venner av brukeren se statusoppdateringen gjentatte ganger i et tidsvindu på 24 timer.

Historie-funksjonen har vist seg å være nøkkelen til fortsatt eksplosiv vekst for Snapchat.

I løpet av de to siste månedene har «My Stories» virkelig tatt av med 100 prosent vekst i antall delinger.

Passerer «tradisjonelle» Snapchat

Over 1 milliard Snapchat Stories blir delt hver eneste dag. Dermed har antall delinger i «My Stories» passert den ordinære bilde- og videodelingen, der de visuelle meldingene forsvinner etter opptil 10 visningsseksunder ved berøring av skjermen.

I slutten av april utvidet Snapchat bruksområdet slik at brukerne også kan skrive chattemeldinger og snakke med hverandre over telefonen i en videochat-tjeneste.

Les også:

«Absurd» meldingsapp tar avFacebook prøver å utfordre Snapchat igjenVi er hekta på sosiale medier vi ikke er fornøyd medSlik kan Facebooks nye Snapchat-konkurrent bliSnapchat har villedet brukerne om bilder som forsvinner

Publisert:

Flere artikler

  1. Vi er blitt mindre «personlige» på Facebook

  2. Slik vil Snapchat tjene penger på brukerne

  3. Sjekk investeringen som verdsetter Snapchat til nesten 122 mrd.

  4. Annonsørinnhold

  5. «Yo»-gründerne utfordrer Snapchat

  6. FT: Facebook gjør nytt forsøk på å knuse Snapchat