Manchester United slo Brann

Gårsdagens målfest i Mesterligaen sikret TV3 flere seere enn oppgjøret mellom Stabæk og Brann på TV 2 Zebra.

Publisert: Publisert:

Med et snitt på 232.000 seere ble 7-1-seieren til Manchester United over Roma årets hittil nest mest sette mesterligakamp på TV3. Det viser tall fra TNS Gallups tv-meter, ifølge Kampanje.com

1. omgang var det et snitt på 191.000 som fulgte med, mens dette steg til 276.000 i andre omgang. På det meste var 341.000 seere innom kampen. Markedsandelen for TV 3 for hele gårsdagen endte dermed på 9,3 prosent.

– Vi er veldig fornøyd med tallene, og med to engelske topplag videre i turneringen gleder vi oss allerede til semifinalene, sier presse- og informasjonsansvarlig Glenn Ø. Støldal i TV3.

Tidligere på kvelden ble hengekampen i første runde av årets eliteserie spilt. Stabæk-Brann ble fulgt av et snitt på 188.000 seere på TV 2 Zebra.

Les mer om media- og reklamebransjen på Kampanje.com

- Lover godt

Markedsandelen var imidlertid identisk med TV3 sin hovedkamp – nemlig 15,3 prosent. Også her var det en økning i oppslutningen utover i kampen, med 152.000 seere i første omgang og 223.000 i andre.

– Det forbauser meg at forskjellene i seertall mellom den kanskje best spilte kampen i Champions League gjennom tidene, og den første mandagskampen i Tippeligaen ikke er større. Dette lover meget godt for resten av sesongen på TV 2 Gruppens kanaler, sier direktør for TV 2 Zebra Glenn Uthaug i en kommentar.

Les også: Fotballfest til 325 millioner .

Les også: TV 2 Sport går på lufta.

Publisert: