Amedia kutter 50 ansatte i Tønsberg

Harstad blir hovedkvarter for produksjon av papirannonser, og Amedia kutter dermed 50 ansatte i Tønsberg, melder Medier 24.

KUTTER I ANNONSEPROD.: Amedia og konsernsjef Are Stokstad gjør omrokkeringer i annonseproduksjonen. Her sammen med administrerende direktør i Mediebedriftenes Landsforening Randi S. Øgrey i forbindelse med fremleggelsen av opplagstall i 2015.
Publisert: Publisert:

Amedia Annonseproduksjon i Tønsberg skal gå fra 60 til 11 årsverk.

Rundt 50 ansatte ved senteret skal kuttes, og Harstad er blitt valgt som hovedkvarter for produksjon av papirannonser.

– Vi ser for oss en ikke ubetydelig nedgang i etterspørselen etter papirannonser de kommende årene. Det er det som gjør kostnadssituasjonen veldig utfordrende, sier konserndirektør Pål Eskås i Amedia til Vestviken24 , Amedias næringslivsnettsted i regionen.

Kuttene skal gjennomføres innen 2020.

Les også

LO og Telenor gjør nytt forsøk på å selge medieeierposter

Les også

LO snuser på nye medieinvesteringer

Les også

Nordlys-sjef blir regionredaktør i NRK

Publisert:

Her kan du lese mer om