Egmont legger ned kvinneblad

Bare to og et halvt år etter lansering legges «Alt for damene» ned.

SLUTT: Ansvarlig redaktør Kjersti Mo og Egmont Hjemmet Mortensen legger ned bladet «Alt for damene».
  • E24
Publisert:

Egmont Hjemmet Mortensen legger ned kvinnebladet «Alt for damene», melder Kampanje.com.

Bladet ble lansert i våren 2011 og målgruppen var voksne kvinner.

I fjor hadde bladet et gjennomsnittlig opplag på 18.291 blad per utgave, noe som var en nedgang på 4,1 prosent fra året før.

Ifølge ansvarlig redaktør og direktør i Egmont Hjemmet Mortensen, Kjersti Mo, er det ikke en kraftig opplagssvikt i år som er årsaken til nedleggelsen.

- Nei, bladet har ikke falt mye fra i fjor, vi har en liten vekst. Men vi burde hatt stor vekst, sier hun til Kampanje.com.

Hun mener målgruppen fortsatt er attraktiv.

- På tross av at nye titler har kommet til, går segmentet totalt noe ned. Da ble det en bratt oppoverbakke som «Alt for damene» måtte forsert før vi ville fått en god økonomi. Men damer leser fortsatt magasiner og blader. Våre titler rettet mot kvinner selger nesten en halv million eksemplarer i uka totalt, sier Kjersti Mo til Kampanje.

BAKGRUNN: Kvinnemagasiner kaprer flere lesere

Opplagsutviklingen for norske kvinnemagasiner har vært god det siste året, det viste tall fra Mediebedriftenes Landsforening i september.

Særlig øker antallet lesere i den yngre og mer moteinteresserte kategorien.

LES OGSÅ: Magasinet Mann slutter med damer

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Markedsføring

Flere artikler

  1. 42 må gå i bladgiganten Egmont

  2. Kvinnemagasiner kaprer flere lesere

  3. Blogger blir redaktør

  4. Lanserer nytt businessmagasin med fokus på kvinner og mangfold

  5. Lanserer norsk «Netflix» for magasiner