Schaus synder lønnsomme
Schaus snakkis vil gi penger i kassa. Til tross for at enkelte annonsører trekker seg.
Christopher Schaus nye program "De syv dødssyndene" har skapt debatt og ført til at enkelte annonsører har bedt TV2 om at deres annonser ikke skal bli vist rundt programmet.
Til tross for at enkelte anonsører trekker seg tror medieeksperter at det vil være nok av annonsører som ønsker å reklamere rundt Schaus sending. Dessuten vil all debatten rundt prpgrammet trekke flere seere til TV-skjermen, skriver Finansavisen.
Les også: Advarer mot Schau-boikott
- Tjener på det
- Jeg tror TV2 vil tjene på all blesten rundt "De syv dødssyndene". Det finnes nok av annonsører uten motforestillinger, og som gjerne vil bli plassert i forbindelse med programmet. De som ikke så forrige episode, vil garantert se neste, så seertallet vil sannsynligvis stige etter all oppmerksomheten, sier TV- og radiodirektør Espen Barås i mediebyrået OMD til Finansavisen.
Bakgrunnen for at enkelte annonsører trekker seg er at den kristne avisen Norge i dag truet med å boikotte alle annonsører rundt programmet.
Krigen gir oppmerksomhet
TV2 som opprinnelig ikke ønsket sponsor fikk likevel i går også nummeropplysningen 180.no med på laget. Dermed er det ingen grunn til å frykte at reklameinntektene faller bort.
- Jeg tror at flere vil se på programmet, og dette igjen vil gi flere inntekter til TV2. De som har startet krigen gjør noe utrolig dumt. De har kun skapt større oppmerksomhet rundt programmet, sier administrerende direktør Arne-Inge Christophersen i mediebyrået Universal Media til avisen.
Les også: