NSB velger Zynk

NSB har valgt kommunikasjonsbyrået Zynk AS til å bistå kommunikasjonsarbeidet i selskapet.

STARTER PR-BYRÅ: Claus Sonberg skal nå selge kommunikasjonsråd til næringslivet.
  • E24
Publisert:

NSB har valgt det nystartede kommunikasjonsbyrået Zynk AS til å bistå med utarbeidelsen av en ny kommunikasjonsstrategi og organisering av kommunikasjons- og samfunnskontaktavdelingen i konsernet, skriver Zynk i en pressemelding.

Daglig leder i Zynk, Claus Sonberg, kommer fra jobben som kommunikasjonsdirektør i SAS Group.

Til tross for at SAS ikke hadde de samme utfordringene med en nedslitt infrastruktur som NSB har, ser han visse likhetstrekk:

- Jeg ser klare paralleller mellom NSBs utfordring og de utfordringene jeg kom til i SAS i 2007, ikke minst når det gjelder kundetilfredshet, sier Sonberg.

Direktør for samfunnskontakt og kommunikasjon i NSB, Wenche Rasch, uttaler i pressemeldingen at NSB ønsker "profesjonell hjelp med å utarbeide en ny kommunikasjonsstrategi, samt anbefaling til hvordan vi bør organisere kommunikasjons- og samfunnskontaktavdelingen i konsernet".

Rasch ble i august ansatt i en nyopprettet stilling i konsernledelsen, med ansvar for å bedre NSBs kommunikasjon, omdømme og kontakt med omverden.

Hun har erfaring som kommunikasjonsdirektør i flere departementer og ved Det Kongelige Hoff.

Sonberg har etablert Zynk sammen med sin tidligere sjef i Burson-Marsteller, Hans Olav Otterlei. De to får fra januar følge av Jan Glendrange, som kommer fra stillingen som viseadministrerende direktør i Burson-Marsteller.

Les også:

FORSIDEN

Publisert:
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. Sonberg tar av med nytt selskap

  2. Størvold blir rådgiver i Zynk

  3. Blir presseansvarlig for 22.7-kommisjonen

  4. Hun er ny kommunikasjonsdirektør i Microsoft Norge

  5. Betalt innhold

    Han er Statoils nye ansikt utad