Nettannonsering større enn TV-reklame i 2017

Selskaper verden over planlegger å bruke mer penger på nettreklamer enn TV-reklamer for første gang i 2017, ifølge analysebyrået ZenithOptimedia.

SPÅR REKLAMELØFT: Annonsering på internett, blant annet gjennom selskaper som Google, vil vokse kraftig framover, ifølge analyseselskap.
  • NTB
Publisert: Publisert:

Det forventes at annonsering på internett vil vokse tre ganger så raskt som resten av bransjen i løpet av 2016.

Veksten drives av etterspørselen etter annonser på sosiale medier, videonettsteder og søketjenester.

Analysebyrået forventer at reklameindustrien kan få en oppsving i 2016 med store begivenheter som OL i Rio, fotball-EM og det amerikanske presidentvalget.

Les også

LO snuser på nye medieinvesteringer

Les også

Snapchat snuser på det norske mediemarkedet

Les også

Økokrim stanser norsk Popcorn Time-domene

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Markedsføring
  2. Reklame

Flere artikler

  1. Nettgiganter øker omsetningen i Norge

  2. Betalt innhold

    – 9000 mistet jobben i maritim næring i fjor

  3. Microsoft og Facebook bygger undersjøisk kabel for raskere internett

  4. Kinesisk dronegigant åpner butikk i Oslo

  5. – Det største problemet til Apple er det ikke så enkelt å kvitte seg med