Mercedes' råeste kabriolet - for første gang i Norge

SLS AMG er den heftigste bilen fra Mercedes-Benz. Nå har den helt nye kabrioletversjonen kommet til Norge for første gang.

RULLER INN: Mercedes SLS AMG Roadster, en kabriolet med 571 hestekrefter. Den ble vist i Oslo for første gang torsdag.
PRIS: Den koster omtrent det samme som hard-top versjonen som kom i fjor. Det vil si rundt tre millioner kroner.
INGEN ENNÅ: Foreløpig har ingen bestilt seg en slik bil i Norge.
NY ML: På samme arrangement ble den helt nye Mercedes ML vist frem.
Publisert: Publisert:

Ved femtiden torsdag trillet det i land en helt spesiell bil på kaia i Oslo. En som ikke kommer til å prege gatebildet, men som vil synes godt når den kommer kjørende.

En Mercedes-Benz SLS AMG Roadster. Kabrioletversjonen av SLS AMG, bilen med måkevingedørene som kom i fjor.

Ingen solgt - ennå

Dette er en supersportsbil med en 6,2 liters V8 som yter 571 hesterkrefter. Den gjør null til hundre på 3,8 sekunder og har en toppfart på 317 kilometer i timen.

Roadsteren som debuterte på norsk jord veier litt mindre, men har samme toppfart aksellerasjon.

Mer bilstoff på E24BIL

- Vi har foreløpig ikke solgt noen i Norge. Det er nok litt feil tid av året for en bil som dette, sa Michael Justiniano, Pr- og markedskoordinator hos Mercedes-importør Bertel O. Steen, til E24 under presentasjonen av SLS AMG Roadster i lokalene til Autostern på Ullevål i Oslo.

STERKE SAKER: Michael Justiniano fra Mercedes-importør Bertel O. Steen viser frem SLS AMG Roadster for første gang i Norge.

De har siden introduksjonen i fjor solgt 11 SLS AMG. Begge versjonene koster cirka 3 millioner kroner.

Publikumsmagnet

Roadsteren skal først brukes som en ekstra publikumsmagnet på et så kalt «road-show» i diverse norske byer, der Mercedes skal vise frem de helt nye B-klasse og ML-modellene.

- Det er klart bilen er en del av vår merkevarebygging, men vi regner jo med å selge den etter hvert da.

Hva slags kunder er som kjøper slike biler?

- I utgangpunktet konkurrerer den med Lamborghini og Ferrari, men SLS-kundene sier gjerne de er utseendemessig for rå. Selv om det kanskje ikke ser sånn ut, når man står ved siden av bilen, så setter de pris på at den har et noe mer anonymt utseende. Og så er det naturligvis folk med god økonomi, sa Justiniano.

Les også

Publisert:
Gå til e24.no