Sponser «De syv dødssynder»
Nummeropplysningene 180.no sponser i kveld det meget omstridte tv-programmet De syv dødssyndene på TV 2.
Flere selskaper distanserer seg fra den kontroversielle komiserien "De 7 dødssyndene". Både Maxbo, Opplysningen 1881 og Expert har tatt kontakt med TV 2 for å be om at deres reklamefilmer ikke blir vist i forbindelse med Kristopher Schaus humorprogram "De 7 dødssyndene".
Les også: Advarer mot Schau-boikott
Bakgrunnen var reaksjoner selskapene hadde fått, etter at den kristne avisa Norge i dag truet med å boikotte alle som annonserer rundt programmet. Ifølge Dagbladet.no vil også Disney nå distansere seg fra Schau-serien.
For selskapet 180.no, som driver med nummeropplysning på internett, er situasjonen en helt annen. De går i kveld inn som sponsor av det kontroversielle programmet.
– Vi har kjøpt sponsoratet for et program som når den målgruppen vi er ute etter. Det er den største vurderingen vi har gjort, sier styreformann i 180.no, Stian Gundersen.
Gode omtaler
Gundersen viser til at serien allerede etter første program fikk gode omtaler fra norske aviser og at dette, sammen med at Kristopher Schau i løpet de siste ti årene har blitt en av Norges mest unike humorister, gjorde at selskapet valgte å inngå en avtale om sponsorat av programmet.
– Vi har kjøpt sponsoratet for et program som når den målgruppen vi er ute etter. Det er den største vurderingen vi har gjort, sier styreformann i 180.no, Stian Gundersen.
Flere saker om medier og reklame finner du på Kampanje