BankID på mobil var nede for Telenor-kunder
Oppdatert 15.21: Problemene skal nå være løst.
Tirsdag opplever Telenor-kunder med BankID at de ikke får logget inn i nettbank med BankID på mobil.
– BankID på telefon er nede for Telenor-kunder. Vi jobber så godt vi kan med alle parter for å løse problemet så fort som mulig, sier Hanne Kjærnes, kommunikasjonssjef i BankID og Vipps til E24 i 14-tiden.
– Dersom man har kodebrikken tilgjengelig så fungerer dette som et alternativ, sier Kjærnes.
På BankID sine nettsider opplyses det også at det er problemer for kunder med Telenor-abonnement.
Telenor sier videre at de ikke har noen oversikt over hvor mange av deres kunder som har BankID på mobil.
Uklart hvor lenge problemet vedvarer
– Det er riktig at innlogging feiler for Telenor-kunder som bruker BankID på mobil. Vanlig BankID med kodebrikke fungerer som vanlig, vi har teknikere på saken som jobber med å lete etter feilen, sier pressekontakt Magnus Line i Telenor.
Tidligere tirsdag var det også tekniske problemer hos Telenor som førte til at innringerne til nødtelefonen 113 ikke ble koblet til riktig AMK-sentral. Alle havnet i stedet i Oslo.
Problemet med AMK-sentralen ble imidlertid løst i 8:30-tiden tirsdag.
Se status på BankID sine nettsider