BankID på mobil var nede for Telenor-kunder

Gorm Kallestad / NTB scanpix
  • Hanna Ghaderi
Publisert:,

Oppdatert 15.21: Problemene skal nå være løst.

Tirsdag opplever Telenor-kunder med BankID at de ikke får logget inn i nettbank med BankID på mobil.

– BankID på telefon er nede for Telenor-kunder. Vi jobber så godt vi kan med alle parter for å løse problemet så fort som mulig, sier Hanne Kjærnes, kommunikasjonssjef i BankID og Vipps til E24 i 14-tiden.

– Dersom man har kodebrikken tilgjengelig så fungerer dette som et alternativ, sier Kjærnes.

På BankID sine nettsider opplyses det også at det er problemer for kunder med Telenor-abonnement.

Telenor sier videre at de ikke har noen oversikt over hvor mange av deres kunder som har BankID på mobil.

Uklart hvor lenge problemet vedvarer

– Det er riktig at innlogging feiler for Telenor-kunder som bruker BankID på mobil. Vanlig BankID med kodebrikke fungerer som vanlig, vi har teknikere på saken som jobber med å lete etter feilen, sier pressekontakt Magnus Line i Telenor.

Tidligere tirsdag var det også tekniske problemer hos Telenor som førte til at innringerne til nødtelefonen 113 ikke ble koblet til riktig AMK-sentral. Alle havnet i stedet i Oslo.

Problemet med AMK-sentralen ble imidlertid løst i 8:30-tiden tirsdag.

Se status på BankID sine nettsider

Her kan du lese mer om

  1. BankID
  2. Nettbank
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Telenor-kunder rammet av trøbbel med BankID på mobil

  2. Trøbbel med BankID: Feilen kan påvirke enkelte kortbetalinger

  3. ID-svindel: Sikkerhetsekspert kritiserer bankene

  4. Annonsørinnhold

  5. Kommentar: ID-svindel er dessverre utbredt, men kodebrikken er verdiløs alene

  6. Problemer med kortbetaling og Vipps er nå løst