Volkswagen går inn i elbil-æraen med ny logo

Bilgiganten Volkswagen satser tungt på elbiler. Nå har selskapet lansert ny logo for å møte «fremtiden».

bilde

Foto: EPA, Ronald Wittek
Publisert:

Mandag gikk startskuddet for bilmessen i Frankfurt. Der viste Volkswagen frem selskapet nye elbil, ID.3.

Samtidig presenterte de en ny logo som skal representere at bilprodusenten går inn i en ny fremtid.

– Det nye logodesignet markerer starten på en ny æra for Volkswagen, sa Jürgen Stackmann under presentasjonen av elbilen.

Logoen er en mer moderne og enklere utgave av den mer velkjente 3D-versjonen.

Samtidig som de lanserte ID. 3 og den nye logoen varslet selskapet at det heretter vil ta i bruk en kvinnelig stemme i all reklamematerial og presentasjoner av nye biler.

Foto: Ronald Wittek EPA

Lanserer 70 elbiler

Innen 2028 vil den tyske bilprodusenten lansere 70 nye elbilmodeller. Volkswagen har satt av 30 milliarder euro, eller nesten 300 milliarder kroner, for å få det til.

Annonsørinnhold

Selskapet har også et mål om å ha elbiler innen alle segment i løpet av de neste tre årene, sa Thomas Ulbrich, som har ansvar for elbiler i Volkswagens styre, til Dagens Industri i sommeer.

Ulbrich sa at selskapets siste bil som går på fossilt drivstoff lanseres i 2026. Hvis man antar at en modell selges i 14 år blir 2040 dermed det første året der selskapet ikke selger noen bensin- eller dieselbiler.

Les også

Volkswagen vil gå helt bort fra fossilbiler

Les også

Her er verdens aller, aller siste folkevogn

Les også

Volkswagen åpner datasenter på Rjukan: – Veldig viktig for Norge

Her kan du lese mer om

Annonsørinnhold