Telenor-kunder rammet av trøbbel med BankID på mobil

– For tidlig å si når feilen blir løst.

Skjermdump.
  • Eivind Bøe
Publisert:

BankID på mobil er utilgjengelig for Telenor-kundene for øyeblikket. Det melder BankID på sine nettsider.

«Vent litt eller bruk BankID med kodebrikke eller app i mellomtiden. Vi fikser så fort vi kan, beklager ulempen», skriver BankID i en melding fra klokken 10 tirsdag formiddag.

I meldingen står det at enkelte for tiden opplever feil ved BankID-signering.

– Alle som er kunder av Telenor, og deres datterselskaper er rammet, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID til E24.

– Vi jobber med å finne ut hvor feilen ligger, og det er for tidlig å si når den blir løst, sier Kjærnes.

BankID er en personlig elektronisk legitimasjon som benyttes ved identifisering og signering på nett.

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. BankID
  2. Telenor

Flere artikler

  1. BankID på mobil var nede for Telenor-kunder

  2. Trøbbel med BankID: Feilen kan påvirke enkelte kortbetalinger

  3. Problemer med all betaling i Norge

  4. Bankkunder rammet av betalingstrøbbel

  5. Nordea hadde teknisk trøbbel - Vipps-overføringer rammet