Telenor-kunder rammet av trøbbel med BankID på mobil

– For tidlig å si når feilen blir løst.

Skjermdump.
  • Eivind Bøe
Publisert:,

BankID på mobil er utilgjengelig for Telenor-kundene for øyeblikket. Det melder BankID på sine nettsider.

«Vent litt eller bruk BankID med kodebrikke eller app i mellomtiden. Vi fikser så fort vi kan, beklager ulempen», skriver BankID i en melding fra klokken 10 tirsdag formiddag.

I meldingen står det at enkelte for tiden opplever feil ved BankID-signering.

– Alle som er kunder av Telenor, og deres datterselskaper er rammet, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID til E24.

– Vi jobber med å finne ut hvor feilen ligger, og det er for tidlig å si når den blir løst, sier Kjærnes.

BankID er en personlig elektronisk legitimasjon som benyttes ved identifisering og signering på nett.

Her kan du lese mer om

  1. BankID
  2. Telenor
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. BankID på mobil var nede for Telenor-kunder

  2. Trøbbel med BankID: Feilen kan påvirke enkelte kortbetalinger

  3. Problemer med all betaling i Norge

  4. Annonsørinnhold

  5. Bankkunder rammet av betalingstrøbbel

  6. Problemer med kortbetaling og Vipps er nå løst