Søker ny digital evangelist
En av sjefstrategene i norske nettmediers jakt på annonsekroner slutter i jobben.
Det er daglig leder Børge Vike Sandengen i INMA som har sagt opp sin stilling. Inma er en interesseorganisasjon som jobber for å fremme markedsføring på internett og mobil.
Organisasjonen bruker mye av sin tid på å overbevise annonsører om at annonsering på nett virker og ofte fungerer bedre enn annen annonsering.
Sandengen, som omtaler seg selv som en digital evangelist, har hatt stillingen som daglig leder i Inma i fire år Ifølge en pressemelding fra organisasjonen mener han selv at det nå er tid for å gi stafettpinnen videre.
- Tiden i INMA har vært veldig lærerik, spennende og morsom. Det er en heldig kvinne/mann som får lov å arbeide sammen med de smarteste og mest engasjerte hodene i bransjen for å videreutvikle bransjen videre, sier Sandengen i pressemeldingen.
Hva Sandengen skal gjøre videre er så langt hemmelig. Men den avtroppende Inma-sjefen lover å kringkaste det så snart hans nye rolle er endelig avklart.
Styreleder Rune Paulseth i Inma har allerede satt i gang arbeidet med å finne en ny daglig leder for organisasjonen.
- Det skal bli tøft, men ikke umulig å finne hans etterfølger. Men det finnes masse dyktige mennesker i vår bransje, så jeg er ikke bekymret for at vi vil finne en riktig person med samme hjerte og engasjement for bransjen, sier Paulseth i pressemeldingen.