Aller Media kjøper seg inn i OMG

Aller Media kjøper 60 prosent av markedsføringsselskapet OMG.

KJØPER OMG: Aller opplyser at de kjøper store deler av selskapet OMG fsom en del av strategien om å bli bedre på markedsføringstjenester. Bildet er et illustrasjonsfoto.

Gorm Kallestad
  • E24
Publisert: Publisert:

Aller Media har inngått en avtale om kjøp av 60 prosent av OMG AS. I en pressemelding fra mediekonsernet skriver de at det er en del av sin satsing på marketsførings-tjenester.

– Vi har vært kunde hos OMG i lengre tid, og det er på denne måten vi har blitt kjent med selskapet og sett hva de kan utrette både for oss selv og for våre annonsører, sier direktør Rolf Hanche-Olsen i Aller Media i pressemeldingen.

Han vil ta over rollen som styreleder i OMG.

OMG er et byrå innen digital markedsføring som tilbyr tjenester innen søketjenester, sosiale medier og CRM. OMG omsetter for ca. 75 MNOK, har 25 ansatte, opplyser Aller.

– OMG er et svært solid og kompetent selskap som passer godt inn i vår strategi for forretningsområdet «Marketing Services» i Aller. Dette består fra før av selskaper som Nova Vista, Hyper, Redink og HS Media, som alle har ledende posisjoner innen sine områder, sier administrerende direktør Roger Hansen i Aller Media i pressemeldingen.

OMG eies i dag av ansatte og styremedlemmer, og de forblir alle som aksjonærer etter salget av aksjemajoriteten til Aller Media.

Les også:

Amedia gir opp kampen om rubrikkannonseneSchibsted-sjefene dumper aksjerSchibsted inngår samarbeid med konkurrent

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. Markedsføring

Flere artikler

  1. Sondre Gravir (37) blir ny Finn-direktør

  2. TV 2 bekrefter kutt på 350 millioner innen 2020

  3. Schibsted samler mediehus

  4. Egmont leverer rekordresultat

  5. Tidligere TV 2-direktør starter kjendistungt reklamebyrå