Slik vil Snapchat tjene penger på brukerne

Snapchat har 150 millioner brukere. Nå skal de tjene penger på dem.

PLAN KLAR: Snapchat har ikke ennå funnet en sikker løsning på hvordan de skal tjene på brukerne sine.
Publisert:

Snapchat har over flere år bygget opp en enorm brukermasse på rundt 150 millioner daglige brukere, noe som har gitt investorer stor tro på selskapet. Men de har ikke ennå funnet en god løsning på hvordan de skal tjene penger på dem.

Nå skal de imidlertid gjøre et forsøk, ifølge AdWeek.

Mellom bilder og videoer

For brukerne vil dette bety at det kommer reklame mellom bildene og videoene vennene dine legger ut, såkalte «stories».

Ifølge magasinet skal du kunne trykke deg videre, så du slipper å se hele reklamen.

Les også

Snapchat snuser på det norske mediemarkedet

Målet for dette nye annonsesystemet skal være å tjene en milliard dollar i året etter 2017.

Nyheten kommer bare en uke etter at en undersøkelse har vist at vi bruker stadig mindre tid på sosiale medier.

Gjør som andre

Å bygge brukermasse først, for deretter å bruke en del tid på å finne en annonseløsning som gir inntekter, er ikke et ukjent fenomen. Både Instagram og Facebook brukte tid på å rulle ut annonser.

I mai ble det kjent at Snapchat var på pengeinnsamling, med et mål om å få inn 200 millioner dollar i finansieringsmidler.

Snapchat er verdsatt til 16 milliarder dollar, og selskapet er regnet som ett av de mest verdifulle privateide i verden.

Les også

Norsk selskap er blant de som vokser raskest i Silicon Valley

Les også

Avtaler skal stoppe Facebooks skatteflukt

Les også

Her er Roger og Cathrine på visning

Publisert: