Musk-selskap har solgt 30.000 «super-kjedelige» capser

Uinspirert hodepryd har blitt millionbutikk for Tesla-sjefens The Boring Company.

HAR MANGE HATTER: Tesla-sjef Elon Musk.

Foto: Beck Diefenbach Reuters
Publisert:,

Han er kjent for å ha mange hatter, Elon Musk.

Men den stadig rastløse og visjonære mannen bak Tesla, SpaceX, Paypal og Hyperloop (for å nevne noe) er i ferd med å sette mange hatter på andre også.

Nærmere bestemt en sort baseball-caps med påskriften «The Boring Company» – Musk-selskapet som utvikler nye transportløsninger – i store, hvite bokstaver.

«Verdens kjedeligste hatt»

Det er nødig den mest inspirerte hodepryden som er å oppdrive, noe Musk har gjort uttrykkelig klart selv:

Les også

Tesla-sjefen innrømmer at de jobber med kunstig intelligens

– Verdens kjedeligste hatt, slo han fast på Twitter under sin «avduking» tilbake i oktober.

Han har også kalt capsen «super-kjedelig». Men hattemaker Musk har selvsagt en større visjon på lur, også her:

Inntekter fra hattesalget skal i sin helhet finansiere videre utvikling av hyperloop-prosjektet. Og dét ser ut til å ha fristet mange.

Snart utsolgt

Mandag annonserte The Boring Company at salget har passert 30.000 capser – en dobling av salget Musk meldte om tre uker siden.

Produksjonstaket vil være på 50.000 capser, og hvis nåværende fremdrift ikke dabber av, vil de alle være borte snart, skriver Techcrunch.

KJEDELIG CAPS: Men prosjektet det skal finansiere er mer spennende.

Produktfoto: The Boring Company

Selskapet lanserte capsene 18. oktober. De svarte baseball-capsene koster 20 dollar (168 kroner) og alle pengene går til å utvikle kostnadseffektive måter å grave tunneler for transport.

Hittil er det altså snakk om rundt fem millioner norske kroner i inntekter.

Milliardærens tunnel- og infrastrukturselskap har et mål om å kunne bygge tunneler til transportsystemet hyperloop, som foreløpig er i teststadiet.