Podimo hentet 700 millioner kroner

Pengene skal blant annet brukes til mer norskprodusert innhold, melder podcasttjenesten.

Podcasttjenesten skal bruke penger på blant annet å gi større utbetalinger til innholdsskapere.
  • Maiken Svendsen
Publisert: Publisert:

Abbonentstjenesten for podcaster Podimo har hentet inn 700 millioner kroner i en serie B-finansieringsrunde, skriver selskapet i en pressemelding.

Nå vil det danske selskapet bruke pengene til blant annet å lage mer norsk innhold, melder de selv.

– Gjennom de neste fem-seks årene forventes podcast og lydmaredet å vokse med mer enn 440 milliarder kroner. Det er en enorm mulighet, og med vårt strategiske fokus på innhold på lokale morsmål føler vi oss godt posisjonert til å ta en betydelig del av dette markedet, sier administrerende direktør i Podimo Morten Struge i pressemeldingen.

Les på E24+

Kampen om podkasttronen

Podimo ble lansert i Danmark i 2019, og kom til Norge i høst. Tjenesten har podcaster som Iselin Guttormsens «G-Punktet» og Tone Damlis «Råning med Tone» i sin portefølje.

For å høre podcastene på tjenesten kreves abonnent, men hvor mange som betaler har selskapet foreløpig ikke lettet på sløret på, har Kampanje tidligere skrevet.

Pengene de har hentet inn skal ifølge Struge blant annet sikre at de kan hente flere brukere og gi større utbetalinger til innholdsskapere, ifølge pressemeldingen.

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Podcast

Flere artikler

  1. Aker Horizons hentet én milliard kroner

  2. Endúr startet kronerulling dagen før tallslipp

  3. Betalt innhold

    Superinvestorenes teknologi-favoritter

  4. Sørafrikaner krever 91 mill. i arv etter norsk milliardær

  5. – Tydelig at strømselskapene ikke har vært godt nok regulert