Playboy må kutte

Det vil bli store endringer i det legendariske magasinet.

Publisert:

Ikke en gang porno viser seg å være immun mot den økonomiske depresjonen som sprer seg verden over.

Playboy Enterprises leverte mandag et dårligere resultat for første kvartal, enn det som var forventet. Selskapet sliter med et tregt annonsmarked, og at konsumentene holder lengre på pengene, skriver nyhetsbyrået Reuters.

Selskapet meldte om et tap på 13,7 millioner dollar, eller 41 prosent per aksje. Til sammenlikning var tapet på 13 prosent i samme periode i fjor.

Finanskrisen og et stort tap i annonseinntekter har ført til at Playboy allerede har sett seg nødt til å kutte kostnader, og har siden oktober i fjor redusert staben med 25 prosent.

Store endringer

Spesielt er det selskapets flaggskip, magasinet Playboy, som sliter. Playboys konstituerte direktør Jermoe Kern sier at bladets prestasjoner ikke er akseptable.

- Som en konsekvens vurderer vi nå å gjøre radikale endringer med bladets businessmodell, alt fra å sette opp prisen til å redusere frekvensen, sier han.

Playboy kommer i dag ut en gang i måneden.

Kern avslørte samtidig at en ny direktør er snart på plass i selskapet. Kern tok over jobben etter Christie Hefner, datteren til Hugh Hefner, som gikk av tidligere i år.

En ny sjef vil trolig være på plass i løpet av onsdag.

Les også: Playboy vil ha sexy finanskvinner og Ørjasæter: Porno som prognose

Flere nyheter fra E24

Publisert: