Pr-byrå tar betalt per oppslag

- De snylter på vår troverdighet, sier sjefredaktøren i Bergens Tidende.

  • E24
Publisert: Publisert:

Det bergensbaserte PR-byrået Nor PR tar ekstra betalt dersom de skaffer kundene omtale i en avis eller på TV.

Det viser en prisliste fra 2009 som Dagens Næringsliv(DN) har fått tak i.

En sak på trykk i VG, Aftenposten, Dagbladet eller DN gjør kundens regning 30.000 kroner høyere, mens et TV-innslag på TV 2 eller NRK gir 40.000 kroner.

Partner og daglig leder i selskapet, Fredrik Hannestad, vil ikke si noe om hvor mye det koster i dag.

- Dette har sammenheng med type kunde og oppdrag. vi følger ikke en slik mal, vi er markedsorienterte.

Sjefredaktør i Bergens Tidende Trine Eilertsen liker ikke Nor PRs praksis.

KORTTENKT: BT-redaktør Trine Eilersten mener PR-byråer som tar ekstra betalt for redaksjonell omtale har et kortsiktig perspektiv.

- På kort sikt er dette sikkert en god forretningside. På lengre sikt undergraver det imidlertid det PR-rådgiverne snylter på, medienes troverdighet, sier hun til DN.

Andre medienyheter:

TV 2 glefser mot Telenor over Canal Digital-tvist
A-pressen åpner for å dumpe to aviser
Legger ned magasinet Mat & Helse

Publisert:
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. BT-redaktør Eilertsen går av

  2. Disse spinndoktorenetjente mest i fjor

  3. - Alle på dette teamet sa ja over bordet

  4. Dramatisk kutthos Ekstra Bladet

  5. BT-redaktør Steiro går til VG