Tjener 50 000 i uken på blogging

Næringslivet står i kø for å kjøpe seg annonseplass på norsk mote- og utelivsbloggere.

  • E24
Publisert:

Norske mote- og utelivsblogger er blitt hete objekter for selskaper som vil profilere seg i boblende og trendsettende miljøer, skriver Dagens Næringsliv (DN).

- Gjennom bloggene er det enklere å kommunisere med en viktig gruppe opinionsledere. Men bloggene må være kredible for at vi skal kjøpe reklameplass, sier markedssjef Ingvild Bergsaker i Diesel Norge til avisen.

Står i kø

Næringslivet står ifølge avisen nå i kø for å annonsere på norske blogger.

- Mote- og utelivsbloggere har fått ny makt. Vi henvender oss til viktige premissleverandører for nye trender og forbruksmønstre. Dette gjørs oss attraktive for kommersielle aktører som vil drive med nisjebasert annonsering, sier Tonje Skjervold som står bak utelivsbloggen Oslonights.no til DN.

Tenåringer sponses

I Sverige styrer en gjeng tenåringsjenter landets bloggøkonomi, skriver DN.

Selskaper som Telenor, Ellos, La Redoute og Lindex skal alle ha betalt 50,000 kroner for en ukes eksponering på motebloggeren Engla Petterssons side, ifølge avisen.

Det er den 17 år gamle Isabella Löwengrip (bildet), Sveriges mest leste privatblogg. tjener penger som klassekameratene bare kan drømme om, skriver DN.

Les også: Bloggeren Blondinbella tjener millioner

Flere nyheter på E24

Publisert:

Flere artikler

  1. Så tjente hun ikke millioner likevel

  2. Tjener millioner

  3. – Bonnier vurderer å kjøpe Aftonbladet fra Schibsted

  4. Annonsørinnhold

  5. Blogger Caroline Berg Eriksen får 50.000 for å omtale en bok

  6. Adblock Plus åpner markedsplass for annonser