Knalltall for nytt program på TVNorge

TVNorges premiere på «Alt for Norge» feide all konkurranse av banen torsdag kveld. Programmet er det mest sette på to år på TVNorge.

VANT KONGERIKET: Hele gjengen i «Alt for Norge» samlet på Prekestolen. Fra venstre: Flannery Good, Deborah Breberg, Clinton Admire, Kari Tauring, Joseph Ruud, Signe Harriday, Doug Miner, Maia Surace, grant Aaseng, Matthew Lovik og programleder Henriette Bruusgaard.

TVNorge
  • Øyvind Henriksen
Publisert:,

TVNorge-sjef Harald Strømme har hatt en svært hyggelig dag på jobben fredag etter at seertallene for det nye programmet "Alt for Norge" var klare.

Sendingen samlet i snitt 549.000 seere. Ifølge en pressemelding fra tv-kanalen er dette den fjerde beste premieren i TVNorges 21 år lange historie.

- Jeg er stolt som en hane, særlig fordi dette er ett av svært få lokalt utviklede programmer på norsk TV, sier Strømme i meldingen.

- Vi hadde høye forventninger til "Alt for Norge", men alle våre estimater ble gjort til skamme.

Størst i primetime

Ifølge TVNorges tall valgte 40 prosent av de som brukte tiden foran skjermen i denne timen torsdag kveld å se på programmet. Dette gjelder seere i TVNorges hovedmålgruppe som er fra 12 til 45 år.

- I primetime var vi i går større enn NRK1 og TV2 til sammen i denne målgruppen. Det skjer ikke så ofte, sier Strømme.

Ifølge TVNorge-sjefen har stemningen vært sprudlende på jobben fredag.

- Det er brede smil i alle avdelinger i dag, ikke minst fordi dette kommer på toppen av en allerede sterk vårsesong. TVNorge og FEM er de to eneste kommersielle kanalene som har økt seerandelene hittil i år.

Eget konsept

Konseptet "Alt for Norge" bygger på er utviklet i samarbeid mellom TVNorge og idéskaperne David Berner og Eric Williams i selskapet Oxymorons. Formatet blir nå presentert på TV-messen i Cannes til uken for å selges til det internasjonale markedet.

- TVNorge seiler i kraftig medvind om dagen, og dette var som å få opp spinnakeren på helt riktig tidspunkt, sier en stolt Strømme, som lover flere gode nyheter fra kanalen i tiden som kommer.

På toppen nådde "Alt for Norge" cirka 600.000 seere. Markedsandelen i segmentet 12 + var 30 prosent og i segmentet 12 - 44 på 40 prosent.

Sjekk E24s nye seksjon for media, markedsføring og PR

mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Ylvis løftet TVNorge til topps

  2. 300.000 innom ny TVNorge-kanal

  3. TVNorge lanserer ny TV-kanal

  4. Annonsørinnhold

  5. TVNorge-sjefen: - Discovery har fulgt oss tett

  6. Hells Angels samlet 623.000 nordmenn